نظر شورای نگهبان درباره قرائت نام نامزدها در برگه های رای

مدیر کل امور انتخابات شورای نگهبان در نامه ای به روسای هیات های نظارت استان ها درباره قرائت نامه نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایسکانیوز، متن نامه علیرضا نیلچی به شرح زیر است:
احتراما با توجه به سوالات مکرر استان ها درخصوص قرائت برخی از آرا، نظر هیات مرکزی نظارت به شرح ذیل می باشد:
1. اگر در برگه رای نام یا نام خانوادگی نامزد انتخابات غلط املایی داشته باشد ولی همچنان بتوان آن را به نام نامزد خواند، برگه رای صحیح بوده و به نام نامزد مربوطه خوانده می شود به طور مثال روهانی به نام آقای حسن روحانی، میرصلیم به نام آقای سید مصطفی آقا میرسلیم، رئیصی به نام آقای سید ابراهیم رییس الساداتی و حاشمی تبا به نام آقای سید مصطفی هاشمی طبا خوانده می شود.
2. در صورتی که در برگ رای فقط نام نامزد از قبیل حسن، ابراهیم (سیدابراهیم) و مصطفی(سید مصطفی) نوشته شده باشد ، صحیح بوده و به نام نامزد مربوطه خوانده می شود.
3. در صورتی که در برگ رای فقط مصطفی یا سید مصطفی نوشته شده باشد به تناسب آرا، آرای فرد در شعبه به نام آقایان آقا میرسلیم و هاشمی طبا خوانده می شود.
4. در صورتی که در برگ رای یکی از عناوین ذیل به تنهایی نوشته شده باشد به نام آقای سید ابراهیم رییس الساداتی خوانده می شود: رئیس السادات- رییس السادات- رئیسی- رییس-رئیس- رییس- سادات-ساداتی.
مراتب جهت اطلاع رسانی فوری به ناظرین شعب اخذ رای حضورتان ارسال می‌شود.

تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 779266

وب گردی

وب گردی