مشارکت بالا درانتخابات و تمدید رای گیری در ایتالیا

ایرانیان مقیم ایتالیا بویژه دانشجویان در دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری حضور پرشور و بی سابقه ای داشته و از نخستین ساعات گشایش حوزه های اخذ رای ، در نمایندگی های جمهوری اسلامی در رم و میلان پای صندوق هار رای حاضر شدند.

به گزارش ایسکانیوز، ایرانیان مقیم ایتالیا بخصوص دانشجویان کشورمان با حضور گسترده و پرشکوه در رای گیری دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در محل اخذ رای در سفارت ایران در رم و سرکنسولگری در میلان، حماسه ای ماندگار از خود بجای گذاشتند.
انتخابات دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری از ساعت 9 صبح به وقت محلی (11:30 به وقت تهران) در محل سفارت جمهوری اسلامی در شهر رم و از ساعت 8 صبح به وقت محلی در سرکنسولگری کشورمان در شهر میلان در شمال ایتالیا آغاز شد ولی در پی مشارکت گسترده رای دهندگان، در شهر رم با یک ساعت تمدید تا ساعت 19 به وقت محلی (21:30 به وقت تهران) و در شهر میلان با دو ساعت تمدید تا ساعت 20 (22:30 به وقت تهران)ادامه دارد.
دانشجویان ایرانی و هموطنان مقیم ایتالیا که در صف های طویل رای گیری در داخل و خارج از سفارت ایران در رم و میلان ایستاده بودند، مشارکت در انتخابات را یک وظیفه ملی خواندند.
یکی از رای دهندگان به خبرنگار ایرنا گفت: من اینجا امده ام تا برای کشورم و برای جوانان و برای عزت و احترام وطنم رای دهم. من در رای گیری شرکت می کنم برای این که وقتی رئیس جمهور ما به سازمان ملل می رود به احترام او بلند بشوند.
در میان رای دهندگان در شهر رم و میلان تعدادی رای اولی نیز به چشم می خورند. آنها نیز به نوبه خود از اینکه به عنوان ایرانی می توانند در آینده کشور تاثیرگذار باشند، ابراز خرسندی کردند.
سطح مشارکت ایرانیان مقیم ایتالیا در دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری امسال، بیش از 100 درصد دوره قبل می باشد.
دانشجویان ایرانی در ایتالیا از نخستین ساعات امروز خود را از اقصی نقاط این کشور از جمله پروجا، ناپل، تورینو، فلورانس و سایر شهرها با اتوبوس و قطار و خودرو به محل اخذ رای رساندند تا بتوانند با رای خود در آینده کشور سهیم باشند. این رای گیری در محیطی صمیمانه و شاد برگزار شد.
دوازدهمین دور انتخابات ریاست جمهوری ایران امروز جمعه 29 اردیبهشت ماه بطور همزمان در داخل و 102 کشور خارجی برگزار شده است.بیش از 56 میلیون و 410 هزار نفر واجدان شرایط حضور در انتخابات 29 اردیبهشت هستند که از این تعداد بیش از یک میلیون و 350 هزار نفر رأی اولی خواهند بود.
در این دوره از انتخابات سیدمصطفی آقامیرسلیم، سید ابراهیم رئیسی، حسن روحانی، و سیدمصطفی هاشمی طبا با هم به رقابت می پردازند.

منبع: ایرنا

۳۰۳

کد خبر: 779276

وب گردی

وب گردی