وزیر کشور: طبق قانون تا ساعت 12 شب رای گیری را می توانیم تمدید کنیم

وزیر کشور گفت: طبق قانون تا ساعت 12 شب می توانیم رای گیری در شعب را تمدید کنیم، عزیزان به گونه ای پای صندوق ها بیایند تا بتوانیم ستاد ها را راس ساعت 12 ببندیم.

به گزارش خبرنگار ایسکانیوز، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امشب در گفتگوی زنده با خبر ساعت 21 شبکه اول سیما با اشاره به خلق حماسه ای جدید از سوی ملت ایران گفت: از ابتدای امروز تمام تلاشمان فراهم کردن زمینه ها و تمهیدات لازم برای برگزاری انتخابات و حضور مردم برای تعیین سرنوشت اجرائی کشور است و حضور مردم بقدری بسیار زیاد است که در بعضی مواقع ما شرمنده لطف و محبت و صبر مردم عزیز می شویم.
وزیر کشور با بیان اینکه مردم عریز در فرصت باقیمانده تا ساعت 24 بگونه ای پای صندوقهای رأی بیایند تا ما بتوانیم در ستادها را بندیم چون اساسا" بعد از ساعت 24 روز دیگری است و زمان رأی گیری طبق قانون در روز جمعه به پایان می رسد.
وی از رأی دهندگانی که تا این لحظه موفق به اخذ آرا نشده اند خواست به شعبه های خلوت تر مراجعه کنند.
رحمانی فضلی با بیان اینکه شایعات، گمانه زنی ها و حتی آمار آراء صندوقهایی که هنوز باز نشده است در فضای مجازی منتشر می شود از مردم خواست به هیچ وجه به این نوع آمار توجه نکنند و در همین زمینه ستاد امنیت انتخابات مأمور شد با کسانی که این گونه آمار و اطلاعات را توزیع کنند ، معرفی نمایند و ما در چند ساعت قبل تعدادی را به دادسرا معرفی کردیم.
وزیر کشور با بیان اینکه از صبح تا الان به هیچ وجه کسری تعرفه در هیچ منطقه ای نبوده است ، گفت: در برخی شعبه ها که با کسری مواجه شده اند به سرعت تعرفه تأمین شد و دستور دادم تعرفه را به شعبه هائی که کمبود دارند برسانند.
وی با تقدیر از همکاری خوب مردم در روز انتخابات و همچنین در ایام تبلیغات انتخاباتی خطاب به رأی دهندگانی که تاکنون موفق به انداختن رأی خود به صندوق نشده اند گفت:
در برخی مناطق شهرهای تهران، مشهد، تبریز، اصفهان و شیراز حوزه های خلوتی نیز وجود دارند و مدیران ما در استانها می توانند این حوزه ها را به مردم معرفی کنند تا مردم بتوانند با مراجعه به این شعب احقاق حق کنند.
وزیر کشور گفت: برخی افراد و گروهها اعلام عمومی کرده اند که هرکس شکایتی دارد به آنها گزارش کند و همانطور که شورای نگهبان اطلاعیه داد این اقدام غیرقانونی است و ناظر انتخابات طبق قانون فقط شورای نگهبان است و اگر ایراد، اشکال و احتمالاً تخلفی مشاهده شد باید به شورای نگهبان گزارش شود و این شورا در فرصت 3 روزه رسیدگی به شکایات انتخاباتی نامزدها آن را بررسی می کند.
رحمانی فضلی تأکید کرد گروههائی که این نوع کارها را می کنند یقیناً برخلاف قانون عمل می کنند و حتما" با آنها برخورد قانونی خواهد شد.

خبرنگار: راضیه فراهانی

کد خبر: 779279

وب گردی

وب گردی