دلیل بایگانی شدن جزئیات قرارداد پژو فاش شد

در حالی که جزئیات قرارداد ایران خودرو و پژو به خصوص در حوزه سرمایه گذاری، به پرسشی بی پاسخ تبدیل شده، پژویی ها تاکید کرده اند از بیم سیاست های ایالات متحده آمریکا، این جزئیات را منتشر نمی کنند.

به گزارش ایسکانیوز، کمار تاکید کرده که "دولت آمریکا فشار جدید به خودروسازان خارجی (بابت حضور در ایران) وارد آورده و به همین دلیل پژو برنامه سرمایه گذاری خود در ایران را بایگانی کرده است."

گفته های این مقام مسئول نشان می دهد خودروسازان خارجی همچنان برای فعالیت در ایران تحت فشار آمریکایی ها قرار دارند، هرچند البته جذابیت های بازار خودرو کشور اجازه نداده این فشارها منجر به ترک دوباره "جاده مخصوص" از سوی امثال پژو شود.

نکته دیگر اینجاست که با توجه به اظهارات کمار،مشخص می شود ایران خودرو و پژو بی دلیل جزئیات همکاری مشترک خود به خصوص در حوزه سرمایه گذاری طرف فرانسوی را بایگانی نکرده اند.

این اظهارات نشان می دهد پژویی ها نمی خواهند بهانه ای دست آمریکایی ها داده و دوباره بر خلاف میل قلبی شان از ایران بروند، بنابراین درباره جزئیات قراردادشان با ایران خودرو سکوت پیشه کرده اند.

با همه این‌ها گفته می شود این خودروساز فرانسوی در مجموع 250 میلیون یورو در ایران سرمایه گذاری کرده، هرچند جزئیات آن منتشر نشده است. هرچه هست، پژو به عنوان شرکتی که بلافاصله پس از توافق هسته ای، مذاکرات با ایران خودرو را برای بازگشت، آغاز کرد، به شدت قصد ماندن در ایران و توسعه فعالیت های خود دارد و از همین رو چون نمی خواهد آمریکایی ها را حساس کند، برنامه هایش را چراغ خاموش دنبال می کند.

دریافت کننده: رویا ذوالفقاری انتشاردهنده:

کد خبر: 779280

وب گردی

وب گردی