کدخدایی: هم اکنون نمی‌توانم درباره تخلفات اظهار نظر کنم

سخنگوی شورای نگهبان بیان کرد: هم اکنون نمی‌توانم درباره تخلفی که در روند انتخابات تأثیرگذار بوده باشد، اظهار نظر کنم، اما گزارش تخلفات زیاد است.

به گزارش ایسکانیوز،عباسعلی کدخدایی جمعه شب درجمع خبرنگاران درباره میزان افزایش تخلفات انتخاباتی و گزارش‌هایی که به این هیئت ارائه شده افزود: ما هم اکنون مشغول بررسی گزارش‌هایی از تخلفات هستیم.
وی اظهارداشت: این گزارش‌ها به ما ارسال می‌شود و ما نیز با دوستان در وزارت کشور هماهنگ می‌کنیم که باید بررسی‌های دقیق‌تری انجام بشود و نتیجه را بعد از بررسی اعلام خواهیم کرد.
وی درپاسخ به این سوال که آیا میزان تخلفات در روند انتخابات تاثیرگذار بوده یا خیر؟ بیان کرد: باید این موضوع بررسی شود و هنوز که در جریان روند بررسی اخذ رای هستیم باید این موارد دقیق‌تر مورد بررسی قرار گیرد، تا انشا‌ءالله بتوانیم اعلام نظر کنیم.
کدخدایی درپاسخ به این سوال که اقدامات هیأت نظارت درباره بررسی تخلفاتی که صورت گرفته چیست، بیان داشت: ما این موارد را پیگیری می‌کنیم و گزارش‌هایی که می‌آید از طریق دفاتر به صورت موردی پیگیری می‌شود، برخی از آنها صحت دارد اما برخی نیز صحت ندارد و باید ببینیم که در ساعات آینده اینها را چگونه می‌توانیم ارزیابی و نتیجه را اعلام کنیم.
کدخدایی درپاسخ به این سوال که آیا نامه نماینده حجت‌الاسلام رئیسی به هیأت مرکزی نظارت برانتخابات درباره تخلفات صورت گرفته، در روند انتخابات مورد بررسی قرار گرفته یا خیر؟ گفت: همه گزارش‌های تخلفات از جاهای مختلف و مبادی گوناگون برای ما ارسال شده و مرتب هم این گزارشات می‌آید.
سخنگوی هیات مرکزی نظارت بر انتخابات ریاست جمهوری درپاسخ به سوال دیگری پیرامون اعزام 2هیات از بازرسان هیات نظارت به 2 استان کشور برای بررسی تخلفات انتخاباتی و این که آیا در گذشته نیز سابقه داشته یا خیر گفت: ما بازرسان سیار هم داریم و مرتب اینها به استان‌های مختلف سرکشی می‌کنند، به خصوص در جاهایی که احتمال تخلف و یا گزارش آن آمده است، اما باید منتظر نتیجه هم بمانیم.
کدخدایی درپاسخ به سوالی درباره زمان اعلام نتیجه بررسی گزارش تخلفات انتخابات افزود: بازرسی‌ها زمان‌بر است و باید منتظرپایان ساعت رای گیری باشیم و سپس گزارش ها را بررسی کنیم و شورای نگهبان اعلام نظر کند.
وی درپاسخ به این سوال که آیا در گزارش‌هایی که پیرامون تخلفات انتخاباتی ارسال شده گزارشی وجود دارد که در روند برگزاری انتخابات تاثیرگذار باشد؟ بیان کرد: هم اکنون نمی‌توانم درباره تخلفی که در روند انتخابات تأثیرگذار بوده باشد، اظهار نظر کنم، اما گزارش تخلفات زیاد است.
کدخدایی در باره میزان مشارکت واجدان شرایط در انتخابات تاکید کرد: آمار دقیقی از میزان شرکت کنندگان در انتخابات نداریم، اما از میزان تعرفه‌هایی که عدد‌های مختلفی گفته می‌شود، به لطف خدا مشارکت خوب بوده است.

تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 779292

وب گردی

وب گردی