افق روشنی را برای دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر ولایتی پیش بینی می کنیم/دانشگاه باید بیشتر به سمت فازهای علمی کاربردی، ارتباط با صنایع و تولید علم حرکت کند

نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی گفت: امیدوار هستیم  دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر ولایتی جایگاه اصلی خود را پیدا کند، زیرا دکتر ولایتی شخصیتی سیاسی ندارد و از این نظر افق خوبی را برای دانشگاه آزاد اسلامی پیش بینی می کنم.

حسن بهرام نیا نماینده مردم نهاوند در مجلس شورای اسلامی، در گفت و گو با خبرنگار حوزه دانشگاه ایسکانیوز، در خصوص روند دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر ولایتی و آقای نوریان گفت: دانشگاه ها براساس رسالت اصلی خود، نباید به مسائل سیاسی ورود کند. وظیفه دانشگاه پرداختن به مباحث علمی و تولید علم است. این وظیفه برای دانشگاه آزاد هم باید تعریف شود تا بزرگترین مجموعه خصوصی و علمی جهان، در مسیر تحقیقات و پژوهش کاربری حرکت کند.

وی افزود: دانشگاه آزاد اسلامی باید بیشتر به سمت فازهای علمی کاربردی، ارتباط با صنایع و تولید علم حرکت کند. ارتباط با صنعت و تبدیل علم به ثروت باید در دستور کار همه دانشگاه ها قرار گیرد تا گره ای از جامعه باز کنند. بنابراین با همه این تعاریف، دانشگاه آزاد باید بیشتر علم محور باشد تا سیاست محور.

او در ادامه با بیان اینکه محورگرایی یکی از معضلات امروز جامعه دانشگاهی محسوب می شود اضافه کرد: باید دانشجویان به سمت پژوهش محور گردن مطالعات خود حرکت کنند و از این راه گره ای از جامعه باز کنند.
نماینده مردم نهاوند در ادامه به حضور دکتر ولایتی و دکتر نوریان در راس مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی اشاره کرد و ادامه داد: دکتر ولایتی با مشی اعتدالی که دارد و با توجه به اینکه سوابق بسیار درخشانی در جامعه علمی و دانشگاهی و دیپلماسی کشور دارد، می تواند به خوبی این مجموعه علمی را اداره کند.

وی افزود: با توجه به ظرفیت های دانشگاه آزاد و توان مدیریتی دکتر ولایتی، باید توان دانشگاه آزاد برای برقراری ارتباط با ورای منطقه به کار گرفته شود. از این طریق بدون شک صنعت و بازار ما هم سود خواهد برد.

وی در پایان اظهار کرد: امیدوار هستیم دانشگاه آزاد اسلامی با حضور دکتر ولایتی جایگاه اصلی خود را پیدا کند، زیرا دکتر ولایتی شخصیتی سیاسی ندارد و از این نظر افق خوبی را برای دانشگاه آزاد اسلامی پیش بینی می کنم.

کد خبر: 779323

وب گردی

وب گردی