وزیر ارشاد در یادداشتی عنوان کرد: ملت پیروز شد!

خیزش عظیم مردم آگاه کشورمان در انتخابات دیروز، حماسه‌ای بی‌نظیر را رقم زد. این بار مردم تصمیم گرفته بودند تا مسیر ٤ سال آینده و ورود به قرن جدید شمسی را با رأی آگاهانه خود تعیین کنند و به زمامداران بگویند که کدام راه و گفتمان را پسندیده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از سایت وزارت ارشاد، جامعه ایرانی از عصر مشروطه تا به امروز طی یکصد سال اخیر دوران پرفراز و نشیبی را از سر گذرانده، اما گویی عصاره تجربه همه این سال‌های دور و نزدیک را یکجا به آوردگاه بیست و نهم اردیبهشت آورده بود.

رأی مردمی که ساعت‌ها در صف‌های طولانی ایستادند و خسته نشدند، حاوی پیام‌های روشن و صریح به همه مسئولان و دولتمردان بود. اینکه مشارکت آنها بتدریج از وضعیت احساسی عبور کرده و به یک انتخاب آگاهانه و حق شهروندی تبدیل شده است و اینکه مردم برای هر تغییری، صندوق رأی را به‌عنوان گویاترین زبان و مناسب‌ترین شیوه بیان خواسته‌های خود پذیرفته‌اند، بزرگترین پیام انتخابات دیروز بود.

مردم در طول ایام تبلیغات انتخابات با بداخلاقی‌ها، وعده‌های فریبنده، سخنان غیر کارشناسی و تخریب و توهین برخی نامزدها مواجه شدند، اما در نهایت مسیر اخلاق و اعتدال و عقلانیت را بهترین راه برای عبور از این دوران و ورود به سده جدید شمسی دریافتند.

همچنان‌که رهبر معظم انقلاب با بیانات هدایتگرانه در ایام انتخابات بویژه سخنان آرامش بخش و اطمینان آفرین خود در روز چهارشنبه گذشته فرمودند، اینک ملت ایران انتخابات را به روز جشن و شادی تبدیل کرده‌اند. مسرور از اینکه با رأی چشمگیر خود، هم سرنوشت نیکویی برای این مرزوبوم رقم زده‌اند، هم با لبیک به فراخوان مقام معظم رهبری، اقتدار و انسجام ملی را به رخ جهانیان کشیده‌اند.

حضور مردم قوام بخش امنیت ملی و پشتیبان مستحکم دولت دوازدهم شد. مردم ما امروز صداقت را به جای فریب، اخلاق مداری را به جای بداخلاقی و تعامل را به جای تقابل برگزیدند. باید این پیروزی بزرگ ملت را به همه مردمی که دیروز پای صندوق‌های رأی آمدند، تبریک گفت. حتی طرفداران سایر نامزدها هم پیروز این عرصه‌اند. چرا که سخن خود را از طریق صندوق رأی بیان کردند و ثابت کردند مردمسالاری دینی در این کشور نهادینه شده است. رئیس جمهوری منتخب نیز رئیس جمهوری همه ملت است و به دغدغه‌های همه مردم توجه دارد و بی‌تردید با این پشتوانه قابل اتکا، می‌توان امیدوار بود که مسیر توسعه و تعالی کشور را با سرعت و شتاب بیشتری طی‌کنیم.

سید رضا صالحی امیری

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی

دریافت کننده: بخشی پور/انتشار:سلیمی

502

کد خبر: 779330

وب گردی

وب گردی