نکوداشت مقام و منزلت شاعر بزرگ و نامدار ایران، فردوسی در واحد گرمسار

در مراسمی با حضور اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار، مقام و منزلت شاعر بزرگ و نامدار ایران، حکیم ابوالقاسم فردوسی گرامی داشته شد.

به گزارش ایسکانیوز، با حضور جمعی از اساتید، دانشجویان و کارکنان دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار و گروه زبان و ادبیات فارسی، در مراسمی مقام و منزلت شاعر بزرگ و نامدار ایران، حکیم ابوالقاسم فردوسی گرامی داشته شد.

در این مراسم که در محل تالار مولوی دانشکده پزشکی و روانشناسی برگزار شد یکی از استادان گروه زبان وادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار در خصوص حکیم ابوالقاسم فردوسی، شاهنامه و مدیریت بحران های اجتماعی به ارائه مطالب خود پرداخت.

دکتر فاطمه پاکرو، عضو هیات علمی گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار با نگاهی به روزگار فردوسی، آن دوران را غلبه عناصر بیگانه برکشور دانست و گفت: «در حقیقت فردوسی با سرودن شاهنامه اقدام به مدیریت بحرانی کرد که جامعه را تهدید می کرد.»

وی ادامه داد: «در بسیاری از دوران ها وقتی که جامعه دچار بحران های مختلف می شد ادبیات و هنر به مدیریت آن بحران اقدام می کرد و در حقیقت شاعران و نویسندگان در کنار هنرمندان به عنوان یک ارتش نیرومند وارد پیکار می شدند و کمک می کردند که جامعه با کمترین تلفات آن بحران را خنثی کند.»

آئین نقالی توسط نازآفرین اژدری و دف نوازی فاطمه اسدی از دیگر برنامه های این مراسم بود که مورد استقبال شرکت کنندگان قرار گرفت.

آئین نکوداشت مقام و منزلت شاعر بزرگ و نامدار ایران، حکیم ابوالقاسم فردوسی به همت حوزه معاونت دانشجویی و فرهنگی، شورای زنان فرهیخته و گروه زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی واحد گرمسار برگزار شد.

کد خبر: 779364

وب گردی

وب گردی