رئیس جمهوری فرانسه در نخستین سفر خود به خارج از اروپا گفت، پاریس علیه شبه نظامیان در شمال و غرب آفریقا دست به اقداماتی می‌زند و با آلمان برای کمک به این منطقه همکاری نزدیکی خواهد داشت.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز،‌ امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه در جریان سفر به مالی چند روز پس از مراسم تحلیفش قول داد تا نیروهای کشورش را در منطقه ساحل نگهدارد "تا شبه نظامی را از آنجا بیرون کنند."

وی همچنین اعلام کرد که عملیات نظامی علیه شبه نظامیان در منطقه باید در واکنش به احیای این گروه‌های افراطی و متحد شدن آنها افزایش یابد.

ماکرون در یک نشست خبری در گائو، پایتخت مالی گفت: اینکه ما عملیات نظامی خود را برای مقابله با نیروهای شبه نظامی افزایش دهیم، امری بسیار مهم و حیاتی است. نیروهای مسلح ما در مالی می‌مانند و ما تمام تلاش خود را به کار می‌گیریم تا منطقه ساحل را امن کنیم.

سفر زودهنگام ماکرون به مالی تکمیل کننده قول او کمپین‌اش بود که در آن گفته بود به دنبال مقابله با شبه نظامیان در منطقه ساحل است چون "آنها می‌توانند برای اروپا تهدید محسوب شوند."

رئیس جمهوری فرانسه همچنین به این مساله اشاره کرد که می خواهد با آلمان و سایر کشورهای اروپایی برای کمک های نظامی و توسعه یافتن منطقه ساحل و به ویژه مالی همکاری نزدیکتری داشته باشد.

وی همچنین به این مساله اشاره کرد که قرار است در هفته های آتی در نشستی با عنوان "گروه پنج ساحل" با حضور کشورهای جمهوری چاد، نیجر، بورکنیافاسو، مالی و موریتانی که همگی از مستعمره‌های سابق فرانسه بودند، شرکت کند.

منبع: ایسنا

305/300

کد خبر: 779392

وب گردی

وب گردی