۱۵۰۰ خبرنگار صداوسیما انتخابات را پوشش دادند

۴۰۰ گروه تصویری در قالب برنامه‌های سیما، ۲۷۰ گروه در برنامه‌های صدا، ۲۰۰ گروه خبری، ۲۸۰ دفتر خبری در شهرستان‌ها و در مجموع ۱۵۰۰ خبرنگار صداوسیما در سراسر کشور این رویداد بزرگ را در ۲۹ اردیبهشت سال ۱۳۹۶ پوشش دادند.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی معاونت امور استان‌های صداو سیما اعلام کرد، علاوه بر اینها ۱۲۰۰ نفر مهندس و تکنیسین فنی و ۱۶۵۰ نفر نیروی خدماتی و پشتیبانی نیز در کنار خبرنگاران، تصویربرداران و گزارشگران صدا و سیما مشغول فعالیت بودند تا همه آنچه را که می‌توان در گزارش‌های خبری رادیویی و تلویزیونی منعکس کرد، با بهترین کیفیت به سراسر کشور مخابره کنند.

در برنامه‌های انتخاباتی شبکه‌های استانی هم بیش از ۲۰۰۰ مهمان از جمله خانواده‌های معظم شهدا، هنرمندان بومی، کارشناسان فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و نیز مسؤولان دولتی در استان‌های مختلف حضور یافتند.

حجم گسترده برنامه‌های تولیدی و زنده شبکه‌های استانی را باید به تفکیک رادیو و تلویزیون بیان کرد تا بتوان تصور جامعی از تلاش کارکنان رسانه ملی در اقصی نقاط کشور داشت.

در حوزه صدا، ۲۷ هزار و ۷۲۰ دقیقه ویژه برنامه روز انتخابات تولید و از ۴۰ شبکه رادیویی پخش شد علاوه بر این مخاطبان رادیوهای استانی شنونده ۲۶۴ ارتباط گزارشی زنده و ۶۶ ارتباط استودیو به استودیو بین شبکه‌های استانی صدا بودند.

ارسال ۷۲۰ گزارش از روستاها و شهرهای استان به صدای مراکز، ۶۰ ارتباط استودیو به استودیو و ۱۰۰ ارتباط گزارشی زنده بین صدای مراکز با شبکه‌های سراسری و پخش هزار و ۴۰۰ آنونس رادیویی در روز انتخابات از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط رادیوهای محلی، شهری و استانی بوده است.

همچنین شبکه‌های رادیویی با استفاده از ظرفیت رادیو نما توانستند حضور گسترده مردم را در قالب مسابقه‌های گوناگون مردمی به تصویر بکشند.

اما در حوزه سیما، همه شبکه‌های استانی از ساعت ۷ صبح روز جمعه ۲۹ اردیبهشت ماه برنامه‌های ویژه این روز را روی آنتن بردند به طوری که همه مراکز، تصاویر مختلفی از شهرها و روستاهای کشور در اختیار شبکه‌های سراسری گذاشتند.


۲۰۰ ارتباط زنده تلویزیونی با شبکه‌های سراسری سیما به مدت ۲ هزار دقیقه مهمترین فعالیت این شبکه‌ها به شمار می‌رود که این امر نتیجه برنامه‌ریزی صورت گرفته برای استقرار گروه‌های مختلف در نقاط گوناگون کشور بود تا شکوه و عظمت انتخابات و حضور گسترده مردم به تصویر کشیده شود.

برای تصور ابعاد گسترده این کار باید گفت ۳۳ شبکه تلویزیونی در روز انتخابات ۲۷ هزار و ۷۲۰ دقیقه برنامه تهیه و روانه آنتن کردند.

شبکه سراسری «شما» نیز که در حوزه معاونت امور استان‌های رسانه ملی فعالیت می‌کند از شبکه‌های پرکار در این روز بود؛ تولید و پخش ویژه برنامه‌ای زنده با عنوان «خانه خوبان» از استودیوی رژی پخش شبکه «شما» و پوشش زنده حضور مردم در پای صندوق‌های رای در سراسر کشور، حضور کارشناسان مختلف و گفت‌وگو با آنها در خصوص ملاک‌های انتخاب اصلح، حماسه حضور مردم و دستاوردهای انقلاب اسلامی، حضور هنرمندان مختلف در برنامه‌ و اجرای قطعه‌های موسیقی ملی در کنار ارتباط با همه شبکه‌های استانی و ستاد مرکزی برگزاری انتخابات از جمله فعالیت‌های این شبکه به شمار می‌رود.

یکی دیگر از اقدامات شبکه «شما» نمایش حضور تمام مردم ایران در سراسر کشور در ۳۲ قاب همزمان در ساعت‌های مختلف و نیز پخش ۲۵ کلیپ با تصاویر حضور مردم در اقصی نقاط ایران بود.

کد خبر: 779405

وب گردی

وب گردی