جشنواره فرهیختگان حرکتی نمادین در جهت تجلیل  از جایگاه بخش پژوهشی

دکتر مرتضی موسی خانی گفت: برنامه های مهمی در دوره ریاست جدید داشگاه آزاد اسلامی برای تمرکز بر حوزه پژوهش و توسعه بودجه پژوهشی تخصیص یافته به طوری که امسال این عدد به هزار میلیارد ارتقا پیدا کرده است. 

دکتر مرتضی موسی خانی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در خصوص برگزاری جشنواره فرهیختگان سال 96 به ایسکانیوز گفت: جشنواره فرهیختگان هرساله با هدف تجلیل از برترین های حوزه پژوهش در بخش های مختلف چاپ، توسعه علمی ،تحقیقات، مراکز پژوهشی و دانشگاه های برتر در حوزه آزمایشگاه ها و کارهای تخصصی که مجموعا در حوزه پژوهشی شکل می گیرد برگزار می شود.

وی افزود: این جشنواره چندمین سال است که با حمایت معاونت پژوهشی برگزار می شود و امسال نیز روز سه شنبه 2 خرداد ماه سال 96 با حضور رییس هیات موسس دکتر ولایتی، سرپرست دانشگاه دکتر نوریان، شخصیت های برجسته و مسئولان مختلف شورا های علمی کشور با اهدای نشان ویژه امام خمینی به 2 نفر از کسانی که توانسته اند در بخش های موجود موفق باشند به پایان می رسد.

معاون پژوهشی دانشگاه آزاد با اشاره به این نکته که برگزاری چنین جشنواره هایی موجبات تکریم جایگاه تحقیقات و پژوهش را در کشور مهیا می کند ادامه داد: برگزاری جشنواره فرهیختگان دانشگاه آزاد اسلامی حرکتی نمادین برای تجلیل جایگاه پژوهش در و یکی از 3 مرحله مهم گام فرهنگ سازی در کشور است.

وی عنوان کرد: برنامه های مهمی در دوره ریاست جدید داشگاه آزاد اسلامی برای تمرکز بر حوزه پژوهش و توسعه بودجه پژوهشی تخصیص یافته به طوری که امسال این عدد به هزار میلیارد ارتقا پیدا کرده است.

وی افزود:پرداختن به پژوهش محوری ترین کار در حوزه دانشگاه بوده و تبدیل کردن کار دانشگاه به یک دانشگاه موثر یکی از گام های مهم در راستای پیاده سازی فرمایشات مقام معظم رهبری در تحقق خط مشی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران است که هر سال توسط رهبر انقلاب تدوین می شود . بعلاوه باید توجه داشت که امسال، سال اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال است و باید تمام تلاش خود را در جهت تحقق دستاوردهای مفید حوزه پژوهش به کار بگیریم.

موسی خانی در توضیح جایزه ویژه امام خمینی گفت: جایزه ویژه امام خمینی مختص پژوهشگران برتری است که موفق به کسب رتبه در ابعاد مختلف این جشنواره می شوند. بعلاوه هر سال این جایزه تکرار می شود و امسال 2 نفر از میان افراد شرکت کننده توانستند در حوزه های مختلف شرایط دریافت این جایزه را کسب کنند.

200/202

خبرنگار: ناهید سمیعی/انتشار:آخوندی

کد خبر: 779482

وب گردی

وب گردی