پرونده ارتباط جرمی کوربین با ارتش جمهوری‌خواه ایرلند در سرویس اطلاعاتی انگلیس

رسانه‌های انگلیسی گزارش دادند، سرویس اطلاعات داخلی این کشور (MI5) پرونده‌ای را در ارتباط با روابط احتمالی جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر این کشور با شبه نظامیان جدایی طلب "ارتش جمهوری خواه ایرلند" گشوده بود.

به گزارش ایسکانیوز، روزنامه دیلی تلگراف انگلیس گزارش داد، جرمی کوربین، رهبر حزب کارگر این کشور زمانی هدف تحقیقاتی در خصوص این که او با حمایت از تروریست‌های جدایی طلب ایرلندی امنیت ملی انگلیس را تهدید کرده قرار گرفته است.

این گزارش ها در حالی منتشر می شوند که تحقیقات نشریه تلگراف از روابط کامل کوربین با شبه نظامیان ارتش جمهوری خواه ایرلند از جمله حمایت او از گروه تبهکار خیابان "بالکومب" پرده برداشت؛ گروهی که دست به کمپین بمب گذاری 14 ماهه در سراسر جنوب شرق انگلیس زد. همچنین این تحقیقات ارتباطات احتمالی کوربین با عامل سازنده بمب استفاده شده در حملات سال 1982 در هاید پارک و رجنتس پارک را بررسی خواهد کرد.

یک منبع نزدیک به تحقیقات تایید کرد که اوایل دهه 1990 پرونده‌ای درباره کوربین در سرویس اطلاعات داخلی انگلیس در خصوص سابقه حمایت او از ارتش جمهوری خواه ایرلند گشوده شد.

منبع مذکور به تلگراف گفت: اگر پرونده‌ای درباره کسی وجود داشته معنی آن این بوده که هشداری وجود داشته است. ما یک پرونده موقتی در MI5 گشودیم و تحقیقاتی موقتی را انجام دادیم.

این در حالی است که یک سخنگوی کوربین با تکذیب هر گونه ارتباط او با ارتش جمهوری خواه ایرلند گفت: او در ایرلند شمالی همواره برای صلح تبلیغ می کرد و در همین راستا کمپینی برای احترام به حقوق همه و گفت‌وگو با همه طرفهای درگیری به راه انداخته بود.

منبع: ایسنا

303

کد خبر: 779534

وب گردی

وب گردی