مذاکرات اسرائیل و فلسطین تحت یک سقف زمانی/ترامپ: احتمال تحقق صلح زیاد است

منابع دیپلماتیک غربی فاش ساختند که دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا به زودی طرح سیاسی خود در زمینه احیای روند مذاکرات مستقیم میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی برای یک بازه زمانی بین ۱۲ تا ۱۶ ماهه بدون توقف شهرک سازی را ارائه می‌کند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از روزنامه الحیات چاپ لندن، این منابع افزودند: محمود عباس رئیس تشکیلات رام الله در جریان سفر اخیرش به آمریکا در دیدار با دونالد ترامپ موافقت خود را با از سرگیری مذاکرات بر اساس اصول و مبانی جدید و برای یک بازه زمانی مشخص و با دخالت مستقیم آمریکا به ترامپ ابلاغ کرد.

این منابع خاطرنشان ساختند: طرح ترامپ مبتنی بر لغو شیوه قدیمی مذاکره و پی ریزی شیوه جدید مذاکره با دخالت مستقیم آمریکا است.

این منابع تصریح کردند: ترامپ هنوز جزییات شیوه جدید مذاکرات را مشخص نکرده، ولی گفته است که شیوه قدیم موفقیت آمیز نبود و باید آن را با شیوه جدید جایگزین کرد، شیوه جدید مبتنی بر گرد آوردن همه تصمیم‌گیران تحت نظارت آمریکاست.

در این راستا دونالد ترامپ در آستانه سفر به فلسطین اشغالی گفت، احتمال تحقق صلح میان تشکیلات خودگردان فلسطین و رژیم صهیونیستی زیاد است.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی فلسطین، ترامپ روز جمعه در مصاحبه با روزنامه عبری زبان "اسرائیل الیوم" ضمن اشاره به این مطلب، تصریح کرد: برای تحقق صلح نهایت تلاش خود را خواهد کرد.

وی در پاسخ به سوال خبرنگاری در مورد شهرک سازی رژیم صهیونیستی و موضع او در این باره تاکید کرد که نمی‌خواهد فعلا سخنی در این مورد بگوید.

او همچنین در مورد مساله انتقال سفارت آمریکا به قدس نیز از ارائه هرگونه توضیحی خودداری کرد و گفت: مسائل زیادی است که باید به آنها رسیدگی کرد.

منبع: ایسنا

303

کد خبر: 779551

وب گردی

وب گردی