عریقات: آمریکا پشت فشارهای مالی علیه حماس است

دبیرکل کمیته اجرایی ساف تاکید کرد که آمریکا پشت فشارهای مالی و اقتصادی علیه جنبش حماس است.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری آناتولی ترکیه، صائب عریقات، دبیرکل کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین (ساف) در حاشیه کنفرانس اقتصاد جهانی در بحر المیت اردن با تاکید بر اینکه آمریکا پشت هرگونه فشارهای مالی و یا اقتصادی فلسطین علیه جنبش حماس است، اظهار داشت: هدف از هرگونه اعمال فشار بر حماس حفظ وحدت فلسطین است.

یک منبع دولتی اواخر ماه گذشته میلادی گفت، ‌تشکیلات خودگردان فلسطین تصمیمی در راستای توقف حمایت مالی از هزینه‌های برق غزه اتخاذ کرده که وارد مرحله اجرایی شده است.

این منبع که خواست نامش فاش نشود،‌ افزود: این تصمیم در چارچوب تلاش‌هایی اتخاذ شد که تشکیلات خودگردان فلسطین برای پایان دادن به اختلافات گروه‌های فلسطینی و فشار بر حماس برای تحویل غزه انجام می‌دهد.

عریقات تاکید کرد: فلسطین یکی است، نه دولتی در غزه وجود دارد و نه دولتی بدون آن هست،‌ آنچه اکنون مورد نظر است وحدت سیاسی میان ۲۶ حزب فعال در کرانه باختری،‌ غزه و قدس شرقی در فلسطین است.

وی افزود: مساله توقف صورت‌حساب‌ها و یا قطع برق غزه نیست، آنچه از حماس در این مقطع زمانی انتظار می‌رود،‌ پیوستن به دولت وحدت ملی هماهنگونه که محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین خواسته،‌ است.

کمیته مرکزی جنبش فتح ماه گذشته تاکید کرد، برای پایان دادن به اختلافات داخلی فلسطین که از سال ۲۰۰۷ ادامه دارند،‌ تمامی اقدامات لازم را در پیش خواهد گرفت.

رژیم صهیونیستی نزدیک به ۱۲۰ مگاوات برق به غزه می‌رساند که تشکیلات خودگردان فلسطین هر ماهه به صورت میانگین ۴۰ میلیون شکِل (۱۰.۱ ملیون دلار) بابت هزینه آن پرداخت می‌کند.

منبع: ایسنا

303

کد خبر: 779553

وب گردی

وب گردی