داستان هایی با  پایان غیر منتظره

مزدک بلوری گفت: مجموعه داستان تخم مرغ چهارگوش داستان از نویسنده انگلیسی ملقب به ساکی است و رمان تابستان، داستان یک عشق ممنوعه است.

مزدک بلوری در گفت وگو با ایسکانیوزگفت: تخم مرغ چهارگوش اثری از یک نویسنده انگلیسی معروف به نام هکتور هیومونرو ملقب به ساکی است که این کتاب را در اوایل قرن بیستم نوشته است. این شخص در جنگ جهانی اول به عنوان سرباز شرکت کرد و کشته شد و داستان های وی از ارزش ادبی بالایی برخوردار بوده و بسیار جذاب و سرگرم کننده هستند.

وی افزود: 20 داستان از میان جذاب ترین مجموعه داستان های این نویسنده انتخاب کردم و اگر از این کتاب استقبال شود کارهای دیگری از این نویسنده را نیز به فارسی ترجمه خواهم کرد. داستان های این نویسنده به شکلی است که پایان غیر منتظره ای دارند و می توان این مجموعه داستان را در قالب داستان های کلاسیک جای داد. البته این نویسنده کتابی با نام "تخم مرغ چهارگوش" را قبلا نوشته است که کتاب حاضر ترجمه آن اثر نبوده و مجموعه داستان هایی از این نویسنده است که نام "تخم مرغ چهارگوش" به عنوان یکی از این داستان را به دلیل جذابیت عنوانش برای کتاب انتخاب کردم و برخی از داستان های این کتاب فضای ترسناکی دارند.

بلوری اظهار کرد: مجموعه داستان های این کتاب به طور کلی پایانی شگفت انگیز دارند که خواننده انتظار وقوعش را ندارد و ماجراهایی این کتاب در هر داستانی به شکلی متفاوت اتفاق می افتد. در داستان های ساکی دختر بچه ها و پسربچه هایی هستند که در کنار عمه هایشان زندگی می کنند و بزرگ می شوند و معمولا این عمه ها کسانی هستند که بچه ها زیاد نمی توانند با آنها ارتباط برقرار کنند و به نوعی تم این داستان ها ریشه در کودکی خود نویسنده داستان دارد . به این معنی که نویسنده اثر زمانی که کودک بوده مادرش را از دست می دهد و پدرش او و خواهر و برادرهایش را از برمه به انگستان نزد عمه هایش می برد و عمه ها بسیار افراد سخت گیری هستند و این سخت گیری آنها به شکلی در اکثر داستان هایش نمود پیدا می کند و عمه ها در داستان های او عاقبت خوبی ندارند.

این مترجم در مورد کتاب "تابستان" گفت: "تابستان" یک رمان کوتاه است و در 226 صفحه ترجمه شده و یکی از کارهای "ادیت وارتون" است و در کنار دیگر آثارش، کار جذابی است و در ایران آثاری از او پیش از این با عنوان "عصر بی گناهی" نیز ترجمه شده است. "تابستان"، داستان یک عشق ممنوعه است و دختری که در یک دهکده امریکایی زندگی می کند و پسری از شهر که برای انجام ماموریتی به آن دهکده می آید.... و در جریان داستان؛ عشقی بین این دو آغاز می کشود و در فضای بسته روستا و تنگ نظری های اهالی دهکده این مکان چنین عشقی را برنمی تابند.

این مترجم خاطرنشان کرد: اتفاقات زیادی در خصوص این عشق برای دختر رخ می دهد و به نوعی این کتاب به مسائل زنان می پردازد و به دشواری های زنان در جامعه آن روزگار و در حول و حوش سالهای 1917 می پردازد. مسائل زنان در این کتاب بسیار پررنگ است و در این کتاب سختی زندگی زنان و نگاه جامعه به زنان را مورد بررسی قرار می دهد که کوچکترین خطایی را جامعه در خصوص آنان نمی بخشد و به نوعی نگاه فمنیستی اجتماعی در این کتاب مطرح می شود که زنان مورد ظلم جامعه مردسالار قرار می گیرند و از نظر حقوق اجتماعی و فردی شان توسط مردان مظلوم واقع شده اند.

به گزارش ایسکانیوز، مجموعه داستان "تخم مرغ چهارگوش" در 174 صفحه و با قیمت 12 هزار تومان و رمان "تابستان" در 226 صفحه و با قیمت 16 هزار تومان به تازگی توسط نشر نی روانه بازار نشر شده است.

خبرنگار: بخشی پور/ انتشار سلیمی

502500

کد خبر: 779573

وب گردی

وب گردی