کنعانی مقدم: حضور مردم شکوه و عظمت مردم سالاری دینی را نمایان کرد

عضو جبهه ایستادگی با اشاره به این که روحانی باید وعده های خودرا محقق کند، گفت: حضور یکایک ملت ایران پای صندوق های رای یک حماسه سیاسی مجددی بود که خلق شد و شکوه و عظمت مردم سالاری دینی را نمایان کرد.

حسین کنعانی مقدم عضو جبهه ایستادگی درخصوص حضور ملت ایران در پای صندوق های رای در گفت و گو با خبرنگار ایسکانیوز، بیان کرد: در شرایطی انتخابات را پشت سر گذاشتیم که به نظر می رسد ملت ما امتحان بزرگی را به خوبی پس دادند.

کنعانی مقدم ادامه داد: فارغ از این که چه کسی رئیس جمهور ایران شد، حضور مردم پای صندوق های رای یک پیروزی برای ملت و نظام است و این حضور دموکراسی و مردم سالاری دینی را به جهانیان عرضه کرده است.

عضو جبهه ایستادگی تصریح کرد: قطعا دکتر روحانی در مناظرات با طرح شعارها و کسب آرا با اکثریت 57 درصد وظیفه سنگینی را بردوش دارد که باید در 4 سال آینده در تشکیل دولت کارآمد و موفق باشد.

وی ادامه داد: وعده هایی که روحانی به مردم داد مطالبات به حق مردم است که باید محقق شوند، البته جریان مقابل روحانی یعنی اصولگرایان با توجه به کسب آرای خوب باید سعی داشته باشند تا دست از رقابت بردارند و یار دولت باشند زیرا این مسوولیت را قانون اساسی بر عهده رئیس جمهور قرار داده و آحاد ملت باید به دنبال این باشند تا به این روند کمک کنند.

کنعانی مقدم با اشاره به این که فضای سیاسی کشور را نباید ملتهب یا رقابتی نگاه داریم، گفت: تجربه این را داریم که آنهایی که دم از تقلب می زدند چه مشکلاتی را برای کشور ایجاد کردند و نباید این موضوع از طرف دیگری تکرار شود.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر این که چه پیشنهادی به روحانی برای چهار سال بعدی ریاست جمهوری اش دارید، اظهار کرد: کتابی تحت عنوان "دولت سبز" داریم که به روحانی آن را هدیه می کنیم؛ موضوع این کتاب چالش های پیش رو در دولت و راه کارها است.

عضو جبهه ایستادگی با بیان این که 5-6 موضوع را در ابتدای کار به روحانی مطرح کردیم، افزود: پیشنهاد ما در خصوص بحث اشتغال مبنی بر این است که 5 میلیون کارگر غیرمجاز در کشور وجود دارد که باید تکلیفشان مشخص شود، اگر قرار است این کارگران حضورشان در کشور قانونی شود باید عوارض و مالیات بدهند و پیگیری این موضوع پشتوانه ای برای ایجاد اشتغال می تواند باشد.

وی با بیان دومین پیشنهادش به روحانی در این خصوص که کشور به 5 منطقه تقسیم شود،ادامه داد: به عنوان مثال منطقه جنوبی کشور که شامل سیستان و بلوچستان، هرمزگان، بوشهر و خوزستان است که تبدیل به وزارت خلیج فارس شود و کار این وزارتخانه ها که وزارتخانه غربی، شرقی، مرکزی و شمالی خواهیم داشت این باشد تا برنامه توسعه 6 ساله مصوب مجلس را پیش ببرند و استانداران موظف باشند از طریق وزرا این برنامه را دنبال کنند.

کنعانی مقدم تاکید کرد: چاره ای جز رونق اقتصادی نداریم و باید به فکر افزایش تولیدات کشور باشیم و اصل 44 را که پایه اقتصاد مقاومتی است اجرا کنیم و به سمت اقتصاد مردمی برویم.

وی در پایان تصریح کرد: دولت باید خود را کوچک کند و به دنبال خصوصی سازی باشد تا مادامی که خود را متولی اقتصاد کشور می داند بخش خصوصی ورود پیدا نمی کند و برای رونق تنها راهش این است که با اجرای اصل 44 و اقتصاد مقاومتی مردم را وارد صحنه اقتصاد کنیم؛ همانطور که مردم حاضر شدند تا به پای صندوق های رای بیایند حاضر هستند تا با طرح های کوچک اقتصاد کشور را به جلو ببرند.

خبرنگار: راضیه فراهانی/ تاییدکننده: سرلک

کد خبر: 779648

وب گردی

وب گردی