فعال سیاسی لبنانی: سفر ترامپ به ریاض با هدف جنگ افروزی و تنش آفرینی است

«اسامه سعد» رئیس حزب مردمی ناصری لبنان در گفت و گو با ایرنا تاکید کرد که سفر رئیس جمهوری آمریکا به عربستان سعودی با هدف تنش آفرینی و جنگ طلبی در منطقه صورت می گیرد و هیچ نشان مثبتی در آن دیده نمی شود.

به گزارش ایسکانیوز، «دونالد ترامپ» دیروز در یک سفر رسمی وارد ریاض شد. وی علاوه بر دیدار با مقام های سعودی قرار است نشست مشترکی را با رهبران کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس و کشورهای عربی و اسلامی داشته باشد.
اسامه سعد در گفت و گو با ایرنا تصریح کرد: دولت جدید آمریکا به همراه کشورهای مرتجع عرب دنباله رو آمریکا با این سفر تلاش می کند جنگ افروزی خود علیه محور مقاومت را تکمیل کرده و با تنگ تر کردن حلقه محاصره، نقشه های جنگ نظامی و امنیتی و اقتصادی و مالی و رسانه ای خود را از سوریه گرفته تا عراق و ایران و یمن و مقاومت لبنان به پیش ببرد.
وی افزود: این محوری که کشورهای عربی درصدد تشکیل آن هستند نفعی برای ملت های عربی ندارد چرا که منافع ملت های عربی در گرو مقابله با دشمنان واقعی آنها و در راس همه رژیم صهیونیستی است و باید جلوی دنباله روی این حکومت ها از ایالات متحده آمریکا گرفته شود. حکومت هایی که منطقه را دچار ویرانی و خونریزی ها کرده اند و در گذشته هم با تسلیم شدن در برابر خواسته های آمریکا، عراق را وارد جنگ ویرانگری با جمهوری اسلامی ایران کردند که هزینه های جانی و مالی هنگفتی برای دو کشور به بار آورد.
به گفته سعد، این حکومت ها با به کار گیری گروه های تروریستی، توان کشورهای عربی را به تحلیل بردند، برای همین نیز گفتن این حرف که نشست آمریکایی عربی برای مبارزه با تروریسم است جز فریب و دروغ نیست. رژیم صهیونیستی اولین کسی بود که تروریسم را در خدمت منافع خود به کار گرفت و خطر واقعی برای منطقه به شمار می آید و گروه های تروریستی نیز چهره دیگر تروریسم صهیونیستی هستند.
رئیس حزب مردمی ناصری تاکید کرد که آمریکایی ها در منطقه به دنبال حفظ نظام تک قطبی جهان به سردمداری خود هستند و در روابط خود با کشورهای عربی، منافع خود را دنبال می کنند. حمایت از رژیم صهیونیستی به عنوان نقطه تمرکز راهبردی آمریکا در کشورهای عربی مهمترین این منافع است. در مرتبه بعد ثروت های هنگفت نفتی و گازی موجود در منطقه قرار دارد و سیطره بر منطقه خاورمیانه به دلیل موقعیت راهبردی که در جهان دارد سومین هدف آمریکایی ها به شمار می آید. آمریکا در حال حاضر قدرت نفوذ خود را در منطقه در برابر محور مقاومت از دست داده است و می خواهد با استفاده از نقشه های ویرانگر طائفه ای و مذهبی و نژاد محور قدرت خود را دوباره به دست آورد.
سعد در پاسخ به سوالی درباره اقدام احتمالی رژیم صهیونیستی علیه مقاومت در لبنان گفت: اسرائیل حتی اگر در نشست ریاض حضور نداشته باشد بخشی از این محور به حساب می آید. اسرائیل و کشورهای عربی در مقابله با نفوذ ایران نوعی همسویی در اهداف با یکدیگر دارند و همان هدف در روی میز مذاکرات نشست ریاض قرار دارد. علاوه بر اینکه ضربه زدن به مقاومت و ملت فلسطین نیز جزو بندهای برنامه کاری ریاض است.
سعد افزود: دفاع از حقوق فلسطین به کلی در این نشست غایب است و ملت فلسطین در مبارزه با دشمن صهیونیستی تنها مانده است.

منبع: ایرنا

303/300

کد خبر: 779674

وب گردی

وب گردی