مدیرکل راه و شهرسازی خراسان شمالی: کمک به صاحبان مسکن مهر گلستان شهر در حال پیگیری است

مدیرکل راه و‌شهرسازی خراسان شمالی از پیگیری اعطای دو‌سال مهلت به صاحبان مسکن مهر گلستان شهر که کارت قسط خود را دریافت کرده اند خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از اداره روابط عمومی این اداره کل در روز یکشنبه، علیرضا مصطفی زاده ، با اشاره به خسارات وارده به مسکن مهر گلستان شهر بجنورد در اثر زلزله 23 اردیبهشت ماه جاری با قدرت 5.7 ریشتر، اظهار داشت: در این راستا برای متقاضیان مسکن مهر این شهرک که کارت قسط دریافت کرده اند موضوع اعطای ٢ سال مهلت در پرداخت قسط از طریق مراجع مربوطه در دست پیگیری است.
وی با بیان اینکه به محض تصویب، اعلام عمومی خواهد شد، خاطرنشان کرد: همچنین با پیگیری اداره کل راه و شهرسازی و جلسه هماهنگی با بانک مسکن، کلیه واحدهایی که در اثر زلزله خسارت دیده است می توانند جهت تعیین میزان خسارت و استفاده از خدمات بیمه به شعب بانک مسکن جهت تشکیل پرونده مراجعه کنند.
پیشتر، معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان شمالی گفت: ساکنان گلستان شهر تا زمان تعمیر واحدهای خسارت دیده، اقساط پرداخت نمی کنند.
محمدحسین علی نیا خاطرنشان کرد: با هماهنگی انجام شده با بانک، مقرر شده است تا زمانی که واحدهای مسکونی در گلستان شهر قابل سکونت نیست، اقساط بانکی از ساکنان دریافت نشود.
وی با بیان اینکه متاسفانه به لحاظ فنی برخی پروژه ها در گلستان شهر کیفیت لازم را ندارند تصریح کرد: نتایج اولیه از بازدیدهایی که از واحدهای آسیب دیده در گلستان شهر انجام شده، حاکی از این است که خسارت ها بیشتر مربوط به نازک کاری ها است و خوشبختانه سازه ها به لحاظ سفت کاری خسارتی ندیده است.
وی افزود: خسارت ها بیشتر به صورت ترک دیوارها و سقف بوده و به اسکلت سازه ها آسیبی نرسیده است.
وی تصریح کرد: این نشان می دهد که واحدهای مسکونی در گلستان شهر به لحاظ اسکلت سازه ای با کیفیت مناسب اجرا شده است و مقاومت لازم را دارند البته بعضا کیفیت در برخی از واحدها خوب نیست و به لحاظ فنی مشکل دارد.
علی نیا گفت: خسارت ها در شماری از واحدها به حدی است که قابل سکونت و بهره برداری نیست.
وی در باره اقدامات انجام شده برای ساکنان آسیب دیده از زلزله گفت: خسارت های وارد شده به واحدهای مسکونی در گلستان شهر بجنورد جبران می شود.
وی تاکید کرد: حادثه دیدگان از زلزله اخیر، نگران جبران خسارت ها نباشند.
وی گفت: تیمی متشکل از استانداری، اداره کل راه و شهرسازی و نظام مهندسی ساختمان، وضعیت و میزان خسارت های وارد شده به واحدهای مسکونی در این مجموعه را بررسی می کنند.
وی تصریح کرد: تیم های ارزیاب خسارت به تک تک واحدهای مسکن مهر خسارت دیده در گلستان شهر مراجعه و خسارت ها را برآورد می کنند.
مجموعه مسکونی گلستان شهر بجنورد، بزرگترین پروژه مسکن مهر در خراسان شمالی است که هنوز آمار رسمی از تعداد ساکنان آن ارائه نشده است.

منبع:ایرنا

دریافت کننده:سارا رضایی انتشار دهنده:آرش محمدی

کد خبر: 779802

وب گردی

وب گردی