درخشان: یا یک مربی فرانسوی مذاکراتی داشتیم/ به زودی تاریخ لیگ جودو را اعلام می‌کنیم

رئیس فدراسیون جودو گفت: با یک مربی فرانسوی به نام "متئو" که کارنامه خوبی دارد، مذاکراتی داشتیم و او بزودی به ایران می آید تا در تمرینات حضور پیدا کند.

به گزارش خبرنگار ورزشی ایسکانیوز، محمد درخشان در گفتگو با خبرنگاران اظهار داشت: ما یک فعالیت کلی را آغاز کردیم و در زمینههای مختلف مانند آموزش، لیگ، داوری و استعدادیابی کارهای خود را پیش می بریم اما نکته ای که برای مردم و رسانه ها اهمیت ویژه ای دارد، تیم ملی بزرگسالان است.

وی افزود: از زمانی که ریاست فدراسیون جودو را بر عهده گرفتم 6 اعزام در تیم های ملی رده های سنی مختلف داشتیم و به گرنداسلم باکو، مجارستان، مسابقات جوانان ازبکستان و ... اعزام شدیم. قصد داریم در کنار این اعزام ها، استعدادیابی کنیم و افراد محتلف را در قالب تیم ملی محک بزنیم. تیم ملی جودو باید آنقدر از نظر مهره غنی باشد که در هر وزن 3 ملی پوش خوب داشته باشیم تا با ترکیب های مختلف در رقابت های پیش رو شرکت کنیم.

رییس فدراسیون جودو در ادامه به ترکیب جوان تیم اعزامی به میدان آسیایی هنگ کنگ اشاره کرد و گفت: ترکیب تیم ما در این رقابت‌ها بسیار جوان است و بسیاری از ملی پوشان تیم بزرگسالان، در حال حاضر عضو تیم جوانان هستند. ما باید عملکرد این نفرات را ببینیم و در خصوص آنها تصمیم گیری کنیم. به طور مثال در سنگین وزن یک جوان 18 ساله اعزام میکنیم و امیدواریم که او نمایش خوبی در تاتامی آسیایی داشته باشد.

درخشان ضمن اشاره به اینکه با یک مربی ترکمنستانی برای هدایت تیم بانوان ایران به توافق رسیده، افزود: در خلال بازی های کشورهای اسلامی با "گولیا جلدی بایو" که سرمربی تیم زنان ترکمنستان است مذاکراتی داشتیم و تا حدود زیادی به توافق رسیدیم. او کارنامه قابل قبولی دارد و با توجه به اینکه دست ما در بخش بانوان زیاد باز نیست، او نیاز به تست فنی ندارد و اگر مشکل خاصی پیش نیاید هدایت تیم جودوی بانوان کشورمان را بر عهده می‌گیرد.

وی ادامه داد: قرار است دو نفر از ملی پوشان تیم زنان به نام‌های طاهره آزاد پیوند و دنیا آقایی را به رقابت های قهرمانی آسیا هنگ کنگ اعزام کنیم تا ببینیم شرایط آنها به چه صورتی است. قطعا بانوان هم جزو برنامه های فدراسیون جودو هستند و برای آنها برنامه هایی را مدنظر داریم.‌

درخشان در پاسخ به این سوال که چرا "مجید زارعیان" که چندی پیش به عنوان سرمربی تیم ملی معرفی شد در کنار تیم حضور ندارد، گفت: از زمانی که کار را در دست گرفتیم تاکنون تمرینات زیر نظر محمد منصوری پیگیری شده و همین روند تا پس از رقابت های قهرمانی آسیا ادامه خواهد داشت. هر فعالیتی لازم باشد برای موفقیت این تیم انجام می‌دهیم و نام‌ها نباید در کار ما خللی ایجاد کنند. ما مجید زارعیان را انتخاب کردیم و با او در ارتباط هستیم و مطمئن باشید بهترین تصمیم را در خصوص کادرفنی تیم ملی بزرگسالان اتخاذ خواهیم کرد.

رییس فدراسیون جودو در پاسخ به خبرنگار دیگری که از غیبت جواد محجوب در اردوهای تیم ملی سوال کرد، گفت: چند ماهی است که محجوب را ندیدم و از فعالیت های او خبر ندارم و مدیر تیم های ملی با او در ارتباط است. از نظر ما هر تصمیمی که محجوب برای زندگی شخصی خود بگیرد قابل احترام است. سیاست کاری ما این است که هر کس شایستگی پوشیدن پیراهن تیم ملی را داشته باشد، به اردو دعوت می‌شود.

وی افزود: اجازه دهید یک مثال برایتان بزنم.وقتی یک ورزشکار روی باسکول می‌رود شاید 50 گرم اضافه وزن داشته باشد و کسی در خصوص آن 50 گرم صحبتی نمی‌کند! پس ما هم در خصوص فرد حرفی نمی‌زنیم و یک چارچوب خاصی داریم و طبق آن برای تیم ملی تصمیم میگریم. دوست نداریم زیاد به قضیه محجوب ورود کنیم تا خدایی نکرده دلخوری پیش بیاید.

درخشان در ادامه بار دیگر به شرایط تیم ملی اشاره کرد و اظهار داشت: از نحوه مبارزه خجسته و ملایی در بازی‌های کشورهای اسلامی راضی بودیم و کسب مدال آنها را تبریک می‌گویم اما مطمئن باشید در باد این دو مدال نمی‌خوابیم و آرزوهای بزرگتری داریم. هدف ما کسب مدال المپیک است و نباید با یک موفقیت یا یک نتیجه بد عملکرد کلی تیم را تحلیل کنیم. اگر نفرات جوان ما در رقابت های قهرمانی آسیا عملکرد خوبی داشته باشند و حتی اگر به مدال نرسند برای ما موفقیت محسوب می‌شود.

"برای اعلام شروع رقابت های لیگ باید با صدا و سیما همانگ باشیم" درخشان ضمن بیان این مطلب افزود: تمام برنامه های برگزاری لیگ را انجام دادیم و باید با صدا و سیما برای پوشش تصویری این رقابت‌ها هماهنگ شویم تا پخش زنده تلویزیونی داشته باشیم. بزودی تاریخ دقیق برگزاری دوره جدید لیگ برتر جودو را اعلام می‌کنیم.

وی در ادامه به وسواس این فدراسیون در انتخاب مربی خارجی اشاره کرد و گفت: تاکنون چند مربی را دعوت کردیم و در آینده هم چند مربی دیگر به ایران می آیند تا عملکردشان مورد بررسی قرار گیرد. اگر مربی پیدا کردیم که برایمان مفید بود در خدمتش هستیم و در غیر این صورت با کسی تعارف نداریم. با یک مربی فرانسوی به نام "متئو" که کارنامه خوبی دارد، مذاکراتی داشتیم و او بزودی به ایران می آید تا در تمرینات حضور پیدا کند. ما در این زمینه با آرامش کار را پیش میبریم تا بهترین انتخاب را داشته باشیم.

رییس فدراسیون جودو در پایان اظهار داشت: اگر مصدومیت رامین صفویه در وزن -100 کیلوگرم برطرف شود، با تیم کامل در رقابت های جهانی مجارستان شرکت میکنیم. مسابقات جهانی برای فدراسیون جودو مهم است و قصد داریم در این رقابتها با تمام قوا حاضر شویم.

603

کد خبر: 779887

وب گردی

وب گردی