رهبران اپوزیسیون مکزیک به دنبال ائتلاف برای انتخابات ۲۰۱۸

رهبران دو حزب اصلی اپوزیسیون مکزیک به دنبال ائتلاف برای انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۸ هستند تا حزب حاکم را شکست دهند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری رویترز، این پیشنهاد از سوی رهبران دو حزب اپوزیسیون راست میانه "اقدام ملی" و چپ میانه "انقلاب دموکراتیک" مطرح شده و می‌تواند حزب حاکم "انقلابی بینادی" انریکه پنانیه‌تو، رئیس جمهوری کنونی مکزیک را در انتخابات ۲۰۱۸ ریاست جمهوری شکست دهد.

پنانیه‌تو که میزان محبوبیتش در ماه‌های اخیر به دلیل افزایش خشونت‌های گروه‌های تبهکار و فساد به شدت کاهش داشته براساس قانون اساسی مکزیک از کاندیداتوری در انتخابات ۲۰۱۸ منع شده است.

ائتلاف میان دو حزب اپوزیسیون که در انتخابات ۲۰۱۲ با هم توانستند بیش از ۴۰ درصد آرا را به دست بیاورند می‌تواند باعث پیشی گرفتن "آندرس مانوئل لوپز اوبرادور" به عنوان رهبری حزب جدید ائتلافی شود.

"ریکاردو آنایا"، رهبر حزب اقدام ملی در کنار "آلخاندرو بارالس"، رهبر حزب انقلاب دموکراتیک" در یک نشست خبری گفت: ما برای شکست حزب حاکم و دستیابی به پیروزی در انتخابات ۲۰۱۸ تصمیم گرفتیم تا یک حزب ائتلافی تشکیل دهیم و دو حزب را در هم ادغام کنیم.

ائتلاف دو حزب اپوزیسیون نیازمند یک کاندیدا در انتخابات ۲۰۱۸ است اما هر دو رهبر تمایل خود را برای اینکه کاندیدا شوند، اعلام کردند.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 779889

وب گردی

وب گردی