مهماندوست: تیم دهم ایران نیز باید روی سکو قرار بگیرد/ فرهادیان ضعف‌ها را ماله می‌کشد/ ایران به غریبه نباخت و ما خودی هستیم

سرمربی تیم ملی تکواندو آذربایجان گفت: دوستان می‌گویند تیم سوم اما حتی اگر تیم 10 ایران هم در مسابقات حاضر بود باید روی سکوی اول برود و این اتفاق بیفتد.

رضا مهماندوست در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایسکانیوز در خصوص سطح مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی اظهار داشت: سطح مسابقات به خاطر اینکه اکثر کشورهای مسلمان دارای تکواندو در این مسابقات حضور داشتند و همین مسئله سطح مسابقات را بسیار بالا برده بود. کشورهای ایران، آذربایجان، تونس، مراکش، ترکیه، قزاقستان ، ازبکستان، ساحل عاج و نیجر در این مسابقات حضور داشتند و در بخش دختران ما نیز 4 بازیکن بیشتر نداشتم اما 2 طلا و یک نقره کسب کردیم . در بخش پسران نیز از 8 وزن 4 طلا ، یک نقره و یک برنز کسب کردیم که در مجموع نتیجه خوبی بود اما اگر بخواهم آنالیز کنم از بازیکنانی که باختند توقع بیشتری داشتم و حتی می‌توانستند به مدال طلا برسند.

وی افزود: این بازیکنان به دلیل سهل انگاری و گوش نکردن به صحبت‌ها و همچنین با غیرت بازی نکردن نتیجه نگرفتند که من آنها را برای مسابقات جهانی از اردوی تیم ملی اخراج کردم و برای مسابقات جهانی فعلا تیم ما کامل نیست. من در تمرین چیزی کم نمی‌گذارم و وقتی برنامه را طراحی می‌کنم بازیکن باید پیش برود و وقتی این کار را نمی‌کند عمدا به تیم ضربه می‌زند یا توانایی کسب مدال را ندارد و برای همین از تیم پاک می‌شود تا سطح تیم را بالا ببریم. خدا را شاکرم که تیم ما در این مسابقات به مقام قهرمانی رسید.

سرمربی تیم ملی تکواندو آذربایجان در خصوص عملکرد تیم سوم تکواندو ایران در مسابقات کشورهای اسلامی گفت: به هر حال توقعی که همه از تیم ایران را دارند واقعا برآورده نشد. بازیکنان تا پای جان جنگیدند اما مردم ایران، پیشکسوتان و مربیان از هر تیمی که از ایران خارج می‌شود توقع روی سکوی قهرمانی رفتند را دارند. دوستان می‌گویند تیم سوم اما حتی اگر تیم 10 ایران هم بود باید روی سکوی اول برود و این اتفاق بیفتد. وقتی این اتفاق نمی‌افتد همه شاکی و ناراحت می‌شوند. به قول پولادگر ما اقیانوسی از بازیکنان و مربیان داریم و وقتی این حرف زده می‌شود و اتفاق نمی‌افتد یعنی توقع مردم برآورده نشده است.

وی تصریح کرد: من به شخصه دیدم بچه‌ها با تمام توان جنگیدند و از پای جون مایه گذاشتند. مربیان این تیم نیز از دوستان خوب من هستند و برای آنها آروزی موفقیت می‌کنم. فریبرز عسگری، بسحاق و مهدی احمدی مربیان خوبی هستند و تلاش خود را نیز انجام دادند. تکواندو دیگر ورزش المپیکی شده است و باید قبول کرد فقط متعلق به ایران و کره‌جنوبی نیست و همه کشورها برای 4 طلای آقایان و 4 طلای بانوان تلاش می‌کنند. ایران در تکواندو ضعیف نشده است اما دیگر کشورها در حال قوی شدن هستند و نباید در باد مدال‌های خود بخوابیم. ما باید روش‌های جدید، نظم و دیسپلین ارائه بدهیم تا عنوان گذشته را تکرار کنیم. به هرحال برای تکواندو ایران آرزوی موفقیت می‌کنم و هر کسی به هر کجا می‌رود مزد زحمات خود را دریافت کند و ما نیز تعصبی نباشیم و بدانیم بقیه نیز تلاش می‌کنند و زحمت می‌کشند.

مهماندوست در خصوص انتقادات فرهادیان نسبت به اظهارات او در خصوص تکواندو ایران عنوان کرد: وقتی هر کسی سر جای خودش نباشد به همین راحتی می‌تواند به هر کسی بتازد. فرهادیان خیلی کوچکتر از این جایگاه است و کسانی دیگری بودند که هم از لحاظ تجربه و سوابق این جایگاه را پر کنند. اگر زمانی استاد ذوالقدر این جایگاه را در اختیار داشتند من ایشان را به عنوان بزرگ تکواندو قبول داشتم و دارم و هیچ بحثی نیز نبود. اگر کسی حرفی هم در خصوص ایشان زده است به دلیل حسادت بوده است . وقتی قرار است ذوالقدر نباشد باید فردی هم اندازه او در این جایگاه قرار بگیرد و وقتی این اتفاق نمی‌افتد این مشکلات پیش می‌آید.

وی یادآور شد: فرهادیان به اسم گزارشگر ضعف‌ها و افتضاحات فدراسیون را ماله کشی می‌کند و فقط از همه چیز فدراسیون در حال شکست تعریف می‌کند. من کاری ندارم چه اتفاقاتی در المپیک و جام‌جهانی افتاد اما باید واقعیت‌ها را گفت ولی وقتی همه می‌بینند با وجود این اتفاقات فقط او از شخص اول مسئولان فدراسیون تعریف می‌کند و ماله می‌کشد بدانیم این جایگاه مربوط به ایشان نبوده است. پولادگر نیز به نظر با انتخاب ایشان به عنوان مدیر تیم‌های ملی اشتباه کرد و من اصلا از طرز صحبت کردن او در تلویزیون وقتی بازی ایران و آذربایجان را گزارش می‌کرد راضی نیستم چرا که فقط یک طرفه گزارش می‌کرد. رسم گزارشگری این نیست و باید اتفاقات داخل بازی را گزارش کرد نه اینکه انچه خودت دوست داری و فدراسیون به تو دیکته کرده است را بگوید. مردم خیلی آگاهتر و باهوش تر از این حرف‌ها هستند و همه چیز را متوجه شدند. اگر او به گزارشگری خود ادامه بدهد بهتر است چرا که با حضور در این پست وضعیت را بدتر می‌کند.

سرمربی سابق تیم ملی تکواندو خاطر نشان کرد: تیمی که به مسابقات کشورهای اسلامی اعزام شده بود تیم بسیار خوب و آینده‌داری بود و اکثر آنها نیز با انگیزه مبارزه می‌کردند و هر چه در توان داشتند رو کردند. این بچه‌ها به غریبه هم نباختند و به ما باختند و ما خودی هستیم و نباید ناراحت شوند. فدراسیون تکواندو نباید این کادرفنی و نفرات را رها کنند و مربیان انها نیز بسیار با انگیزه بودند و با ذوق و شوق و با غیرت کار می‌کردند . من نصحیت می‌کنم این تیم رها نشود و حمایت شود.

603

کد خبر: 779895

وب گردی

وب گردی