سومین غول کشتیرانی جهان سودده شد

خط حمل و نقل کانتینری شرکت CMA CGM فرانسه از افزایش سود خالص در سه ماه نخست سال جاری میلادی و رسیدن آن به ۸۶ میلیون دلار خبر داد.

به گزارش ایسکانیوز به از نقل از شرکت کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، درحالی که غول کشتیرانی فرانسه در سه ماه نخست سال گذشته زیان خالصِ سنگینِ ۱۰۰۰ میلیون دلاری را ثبت کرده بود، در سه ماه نخست سال جاری میلادی توانست با وجود رکود در صنعت کشتیرانی و کسب مالکیت کشتیرانی NOL ژاپن سود خالص خود را به ۸۶ میلیون دلار برساند.

بر اساس این گزارش، خط حمل و نقل کانتینری فرانسه با پشت سر گذاشتن روال نزولی و رکود در حمل و نقل کانتینری توانست از ۴۵ میلیون دلار سود خالص حاصل در سه ماه پایانی سال گذشتۀ میلادی پیشی بگیرد.

این گزارش ادامه داد: مازاد ظرفیت شناورها و رشد سست اقتصاد نرخ حمل و نقل را به شدت تحت تاثیر قرار داد و منجر به ورشکستگی کشتیرانی هانجین کرۀ جنوبی در سال ۲۰۱۶ میلادی شد. به دنبال آن ادغام شرکت ها با یکدیگر آغاز شد و مالکیت شرکت NOL به ارزش دو میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار به کشتیرانی فرانسه رسید.

از سوی دیگر، دو شرکت بزرگ کشتیرانی- مرسک دانمارک و هاپاگ لوید آلمان- هفتۀ گذشته از ثبت زیان در سه ماه نخست سال جاری میلادی خبر دادند. این درحالی است که هر دو شرکت نسبت به رشد تقاضا برای افزایش درآمد تا پایان سال جاری ابراز امیدواری کردند.

سومین غول کشتیرانی جهان در بیانیه ای گفت: سود عملیاتی در سه ماه دوم به موجب افزایش میزان جابه جایی و رشد مداوم در نرخ حمل و نقل افزایش خواهد یافت. در همین حال، میزان EBIT این کشتیرانی در سه ماه ابتدایی به ۲۵۲ میلیون دلار رسید و در مقایسه با سه میلیون دلار مدت مشابه سال گذشته و ۱۹۳ میلیون دلار سه ماه پایانی سال ۲۰۱۶ میلادی افزایش قابل توجهی یافت. افزون بر آن، EBIT حاشیه ای شرکت در مقایسه با سه ماه پایانی سال ۲۰۱۶ با افزایش ۴.۲ درصدی بار دیگر افزایش یافت و رشد ۵.۵ درصدی را تجربه کرد.

میزان فروش CMA CGM در سه ماه نخست سال جاری با ۳۵.۹ درصد در مقایسه با مدت مشابه سال پیش به چهار میلیارد و ۹۰۰ میلیون دلار رسید. حجم جابه جایی بار نیز با رشد ۳۴.۲ درصدی بازتاب دهندۀ رشد سودده شرکت کشتیرانی CMA CGM است.

این گزارش در پایان افزود: شرکت کشتیرانی فرانسه قصد دارد هزینه های خود را طی برنامه ای ۱۸ ماهه تا یک میلیارد دلار کاهش دهد. این شرکت، در همین راستا از مزایای قابل توجه خرید NOL تا پایان سال جاری میلادی خبر داد.

منبع:مهر

دریافت کننده:سارا رضایی انتشار دهنده:آرش محمدی

کد خبر: 779909

وب گردی

وب گردی