تمدید ثبت نام در آزمون کاردانی دانشگاه فنی و حرفه ای و موسسات غیرانتفاعی

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور از تمدید مهلت ثبت نام در آزمون دوره های کاردانی دانشگاه فنی و حرفه ای، موسسات غیرانتفاعی و غیردولتی تا 3 خرداد خبر داد و تاکید کرد، داوطلبانی که قبلا در این آزمون ثبت نام کرده اند نیز می توانند اطلاعات خود را در این فرصت ویرایش کنند.

دکتر حسین توکلی، مشاور سازمان سنجش آموزش کشور در گفتگو با خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز درباره تمدید مهلت ثبت نام در آزمون کاردانی دانشگاه فنی و حرفه ای گفت: پیرو انتشار دفترچه راهنمای ثبت‌نام انتخاب رشته آزمون ورودی دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی‌و‌حرفه‌ای،‌ موسسات غیرانتفاعی و غیردولتی سال 96 و با توجه به موارد اصلاحی و رشته‌های جدید علاوه بر رشته‌های مندرج در دفترچه راهنمای این آزمون و همچنین برای فراهم کردن تسهیلات لازم برای آن دسته از داوطلبان متقاضی ثبت‌نام برای شرکت در آزمون که تاکنون موفق به ثبت‌نام نشده‌اند، مهلت ثبت‌نام در این آزمون تا ساعت 24 روز چهارشنبه 3خرداد تمدید شد.

او ادامه داد: تا ساعت 12 امروز 31 اردیبهشت، 1134 در دوره‌های کاردانی فنی‌وحرفه‌ای و موسسات غیردولتی ثبت‎نام کردند. بنابراین به همه داوطلبانی که تاکنون در این دوره‌ها ثبت‎نام نکرده‌اند توصیه می‌شود در مهلت تمدید شده به سایت سازمان سنجش آموزش کشور به نشانی http://www.sanjesh.orgمراجعه و با مطالعه دقیق دفترچه راهنما و اطلاعیه‌های منتشره به خصوص اطلاعیه‌ای که بعد از ظهر امروز یکشنبه 311 اردیبهشت بر روی سایت سازمان قرار می‌گیرد ثبت‌نام کنند.

توکلی افزود: داوطلبانی که در آزمون فوق ثبت نام کرده‌اند نیز می‌توانند در این مهلت تمدیده شده اطلاعات خود را مشاهده و ویرایش کنند.

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور گفت: داوطلبانی که علاقه‌مند به شرکت در کد رشته‌های تحصیلی موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی و غیردولتی هستند لازم است علاوه بر پرداخت مبلغ ثبت‌نام، با پرداخت مبلغ 51 هزار ریال برای این دوره‌ها علاقه‌مندی خود را اعلام کنند. پذیرش در 31 کدرشته از 42 کدرشته امتحانی این آزمون منحصرا بر اساس سوابق تحصیلی صورت می‌گیرد و اطلاعات کامل درباره این کد رشته‌ها در دفترچه راهنمای ثبت‌نام در جدول شماره 1 آمده است.

او افزود: داوطلبان رشته‌های امتحانی بدون آزمون، در این مرحله فقط باید ثبت‌نام و انتخاب رشته کنند. برای این دسته از داوطلبان آزمون برگزار نمی‌شود و ملاک پذیرش معدل کل دیپلم است.

کارت شرکت در آزمون داوطلبان 10 مرداد منتشر می شود

توکلی گفت: آزمون 11 کدرشته امتحانی از 43 کدرشته امتحانی که پذیرش در آن‌ها به صورت با آزمون خواهد بود، مطابق با دفترچه راهنمای ثبت‌نام آزمون دوره‌های کاردانی نظام جدید دانشگاه فنی حرفه‌ای و موسسات آموزش عالی غیرانتفاعی سال 96 است. آزمون این 11 کدرشته در روز جمعه 13 مرداد برگزار می‌شود. آزمون هر یک از کدرشته‌های با آزمون شامل دروس عمومی و پایه و همچنین دروس تخصصی هر یک از کدرشته‌های امتحانی است. آزمون دروس عمومی و پایه برای تشخیص آمادگی داوطلبان در زمینه دروس عمومی و پایه و در حدود کتاب‌های دوره سه‌ ساله متوسط شاخه فنی‌وحرفه‌ای است. همچنین عناوین، ضرایب و تعداد دروس عمومی در اطلاعیه شماره یک دفترچه راهنما شرح داده شده است.

مشاور سازمان سنجش آموزش کشور گفت: کارت شرکت در آزمون داوطلبان 11 کد رشته امتحانی از روز سه‌شنبه 10 مرداد بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می‌گیرد و داوطلبان از این تاریخ تا ساعت 24 روز پنج شنبه 12 مرداد فرصت دارند پرینت کارت ورود به جلسه را دریافت کنند.

او افزود: آزمون دروس اختصاصی نیز برای تعیین میزان آشنایی داوطلبان با پایه‌های اساسی و اصولی رشته‌های مورد نظر در حدود اطلاعات علمی کتاب‌های درسی مرتبط با دوره سه ساله متوسط شاخه فنی‌وحرفه‌ای یا کتاب‌های استاندارد مهارتی شاخه کار دانش جدید است. مواد آزمون دروس اختصاصی، منابع و تعداد سوالات هر درس در رشته‌هایی که پذیرش آن‌ها براساس آزمون است در دفترچه راهنما شرح داده شده است.

خبرنگار: مهرنوش زارعی هنزکی/انتشار: آخوندی

204/200

کد خبر: 779921

وب گردی

وب گردی