پژوهشگر دانشگاه آزاد اسلامی طرح پیشگری از آسیب های اجتماعی را ارائه کرد

پژوهشگر واحد کرمانشاه دانشگاه آزاداسلامی طرحی ارائه داد که بر اساس آن خانواده‌ها و مسئولان مدارس می‌توانند از وقوع آسیب‌های اجتماعی در نوجوانان و دانش‌آموزان پیشگیری کنند.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، کیوان کاکابرایی پژوهشگر واحد کرمانشاه دانشگاه آزاد اسلامی گفت: طرح «حل مسأله خانواده و مدرسه محور و تأثیر آن بر مشکلات رفتاری» یک طرح در حوزه علوم انسانی است که آن را برای پیشگیری از وقوع آسیب‌های اجتماعی در نوجوانان در واحد کرمانشاه دانشگاه آزاد ارائه دادم.

وی افزود: بر اساس این طرح ارتباط والدین با کودکان و همچنین مسئولان مدرسه با دانش‌آموزان بر اساس شرایط فرهنگی، اجتماعی جامعه ایرانی - اسلامی هموار می‌شود و علاوه بر استحکام خانواده در پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی نیز تأثیرگذار است.

پژوهشگر واحد کرمانشاه دانشگاه آزاد اسلامی ادامه داد: این طرح از یک طرح خارجی الگوبرداری شده ولی با شرایط فرهنگی، اجتماعی کشور ما بومی‌سازی شده و به معلمان و والدین آموزش داده شده است.

وی گفت: پس از آموزش به معلمان و والدین این طرح سه ماه به صورت آموزشی انجام شد و پس از آن مورد آزمون قرار گرفت. به طوری که کودکان 8 تا 12 ساله در شهر کرمانشاه از نظر مشکلات رفتاری و چگونگی برخورد با این مشکلات و حل مسأله مورد آزمون قرار گرفتند و متوجه شدیم که از طریق این طرح مشکلات رفتاری در کودکان کاهش یافته و از بروز آسیب‌های اجتماعی نیز جلوگیری می‌شود.

پژوهشگر واحد کرمانشاه دانشگاه آزاد اسلامی، عنوان کرد: بر اساس این طرح ابتدا خودشناسی و درک احساس متقابل به کودکان، والدین و مسئولان مدرسه آموزش داده می‌شود به طوری که پس از سه ماه کودک می‌تواند برای رویارویی با هر مشکل و مسأله‌ای چندین راهکار ارائه دهد و از این طریق مؤلفه‌های بروز آسیب‌های اجتماعی در کودکان کاهش می‌یابد.

وی افزود: این طرح تاکنون در کشور ما انجام نشده و سعی داریم آن را در سراسر کشور اشاعه دهیم تا نسخه پیشگیرانه‌ای برای جلوگیری از بروز آسیب‌های اجتماعی و حل مسأله خلاق باشد.

دریافت کننده: مهرنوش زارعی هنزکی/انتشار:آخوندی

204/200

کد خبر: 779927

وب گردی

وب گردی