پیروانی:  نفرات شایسته‌ای داریم که می‌توانند در اروپا بدرخشند/ بازی با زامبیا سرنوشت‌ساز است

سرمربی تیم فوتبال جوانان ایران عملکرد بازیکنانش در دیدار با کاستاریکا را ستایش کرد و گفت که آنها ارائه‌گر بازی خوبی بوده‌اند.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از سایت رسمی فدراسیون فوتبال، امیرحسین پیروانی در نشست خبری پس از بازی تیم جوانان ایران مقابل کاستاریکا عنوان کرد: قبل از هر چیز می‌خواهم از فیفا و مسئولان برگزاری مسابقات در کره‌جنوبی تشکر کنم. به مربی تیم کاستاریکا تبریک می‌گویم. این مسابقه به ویژه در نیمه نخست برای ما سخت بود. دیدار اول ما بود و همین مسئله کار را دشوار می‌کرد. با این وجود بازیکنان ما ارائه‌گر بازی خوبی بودند و توانستند فضاهای خالی را پر کنند. تغییر فاز از دفاع به حمله در جریان بازی شکل گرفت.

وی ادامه داد: نمی‌خواهم احساسی صحبت کنم. فوتبال ایران سرشار از استعداد است. ما پس از 16 سال توانستیم در جام جهانی جوانان حاضر شویم. بازیکنان خوب و ارزنده‌ای داریم که در این جام بهتر و بهتر دیده می‌شوند. تیم‌های نوجوانان و جوانان ایران به جام جهانی صعود کردند. تیم بزرگسالان ایران هم گزینه اصلی برای صعود به جام جهانی است. این نشان می‌دهد فوتبال در کشور ایران پیشرفت کرده است. بازیکنان خیلی بزرگی در تیم جوانان داریم و نفرات شایسته‌ای داریم که می‌توانند در فوتبال اروپا بدرخشند. می‌خواهم از کادر مربیان تیم جوانان ایران که بیش از من در این پیروزی سهم دارند تشکر کنم. مربیانی که در فوتبال کشور زحمت می‌کشند. دور از انصاف است که این پیروزی به نام من نوشته شود و این برد را باید به نام مربیان ایران نوشته شود. ما نیم ساعت برای شادی جهت پیروزی مقابل کاستاریکا وقت داریم و سوت بازی زامبیا زده شده است. باید برای این مسابقه آماده شویم. امیدوارم مارسلو مربی با شخصیت کاستاریکا هم در ادامه راه موفق باشد.

سرمربی تیم جوانان ایران درباره اینکه آیا از عملکرد شاگردانش در این بازی راضی است یا نه اظهار داشت: جام جهانی استرس خاصی دارد که بازیکنان باید تجربه لازم را داشته باشند. طبیعی است بازیکنان ما هنوز این را احساس نکرده‌اند. در بین دو نیمه با آنها صحبت کردیم و این مشکل برطرف شد. طبعاً ما بازی به بازی بهتر می‌شویم و این جزو مشکلاتی است که به دلیل کمبود بازی های بین‌المللی داشتیم.

پیروانی درباره اینکه درباره زامبیا چه نظری دارد گفت: همکاران آنالیزور من این بازی را تصویربرداری کرده‌اند و من بعداً آن را می‌بینم. زامبیا را در آن دقایقی که دیدم تیم خوبی دیدم. این تیم پیروزی با ارزشی کسب کرده است. قطعاً بازی سرنوشت‌سازی مقابل این تیم داریم.

601

کد خبر: 779933

وب گردی

وب گردی