عسگری: تیم جوان ما نمره قبولی گرفت/ پیش بینی سه تا چهار مدال طلا را می کردم

سرمربی تیم ملی تکواندو کشورهای اسلامی گفت: تیم ما بسیار جوان بود و فضای مسابقات بسیار سنگین و با تمام این اوصاف بازیکنان ما نمره قیولی گرفتند. 

فریبرز عسگری در گفتگو با خبرنگار ورزشی ایسکانیوز، در خصوص عملکرد تیم ملی تکواندو در مسابقات همبستگی کشورهای اسلامی اظهار داشت: خدا را شکر من از بچه ها راضی یودم و بازیکنان تمام تلاش خود را کردند. من فکر نمی‌کردم به نسبت به دوره‎‌های گذشته سطح مسابقات آنقدر بالا باشد اما با توجه به اینکه این مسابقات در فاصله کوتاهی تا رقابت‌های جهانی برگزار می‌شد ، تیم‌هایی که قرار بود در مسابقات جهانی حضور داشته باشند با ترکیب اصلی خود در این رویداد حاضر شده بودند.

وی افزود: تیم‌های مانند آذربایجان، ترکیه، تونس ، ازبکستان، قزاقستان و اردن با ترکیبی در این مسابقات حاضر شده بودند که در سالیان اخیر در رویدادهای مختلف حضور داشتند و این باعث شده بود سطح مسابقات بسیار بالا باشد. متاسفانه فضایی سنگینی که همیشه میزبان برای خود مهیا می‌کند در این مسابقات نیز به صورت بیشتر وجود داشت و این کار ما را سخت کرده بود.

سرمربی تیم ملی تکواندو کشورهای اسلامی عنوان کرد: تیم ما نیز بسیار جوان بود و بسیاری از بازیکنان ما برای اولین بار مسابقات برون مرزی را تجربه می‌کردند اما عملکردشان با کسب 7 مدال قابل قبول بود و حتی شرایط می‌توانست بهتر از این باشد. اگر اسم آن را غرض ورزی نگذاریم اما اشتباهاتی در این مسابقات گریبان ما را گرفت و اجازه نداد عملکرد بهتری داشته باشیم. من از عملکرد بازیکنان بسیار راضی هستم و آنها نیز مزد زحمات خود را دریافت کردند.

عسگری در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی چند مدال طلا را پیش از حضور در این مسابقات می‌کرد، گفت: واقعیت اینکه من با توجه به عملکرد و تمرینات بچه‌ها در اردوها و همچنین احتمالی که در خصوص ترکیب تیم‌ها می‌دادم پیش‌بینی سه تا چهار مدال طلا را کرده بودم اما بعد از حضور در مسابقات دیدیم این عملکرد کار بسیار سختی است و تیم‌ها بسیار آماده در مسابقات حاضر شدند.

وی ادامه داد: با تمام این تفاسیر پیش‌بینی من می‌توانست درست باشد و ما در اوزان چهارم و هفتم اسیر کم لطفی داوری شدیم. من بعد از مسابقات فیلم مسابقات را با چند کارشناس داوران حاضر در مسابقات بررسی کردم و آنها قبول داشتند که داوران مرتکب اشتباه شدند اما می‌گفتند اشتباهات بخشی از داوری است. کارشناسان اعتقاد داشتند عمدی در کار نبوده است اما من در مسابقات نگاه که می‌کردم و می‌دیدیم اشتباهات یک طرفه به ضرر ما خیلی شکل می‌گرفت و متوجه تاثیر آن در عملکرد بازیکنان می‌شدم.

سرمربی تیم تکواندو خاطر نشان کرد: عملکرد داوران باعث شده بود بازیکنان ما با ترس و لرز در میدان حاضر شوند . کوچکترین حرکت ما را داوران اخطار می‌دادند و این در حالی بود که برای رقبای ما اینگونه نبود. از 5 وزنی که ما در دیدار نهایی حاضر شدیم برنده و بازنده را به تست دوپینگ بردند اما برای رقیب ما اینگونه نبود و این مسئله یکسری شائبه‌ها را برای ما ایجاد کرد . به هر حال این مسابقات تمام شد و رفت و باید تلاش کنیم در مسابقات آینده عملکرد ما به گونه‌ای باشد که عملکرد داوران روی آن تاثیر نگذارد. تیم ما بسیار جوان بود و فضای مسابقات بسیار سنگین و با تمام این اوصاف بازیکنان ما نمره قیولی گرفتند.

603

کد خبر: 780041

وب گردی

وب گردی