داعش مسئولیت انفجار در مقر احرار الشام را برعهده گرفت

گروه موسوم به «دیده بان حقوق بشر سوریه» اعلام کرد (گروه تکفیری صهیونیستی) داعش مسئولیت کشته شدن بیش از 20 نفر از افراد مسلح مخالفان در مقر جنبش احرار الشام را که روز یکشنبه رخ داد برعهده گرفت.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از خبرگزاری رویترز، دیده بان حقوق بشر سوریه که مقر آن در انگلیس است، اعلام کرد دو انفجار در مقر احرارالشام در روستای «تل الطوکان» در شرق سراقب در استان ادلب رخ داد.

احرار الشام در بیانیه ای اعلام کرد:« یکی از اعضای این سازمان جنایتکار (داعش) با یک موتور سیکلت بمب گذاری شده به طرف مقر جنبش احرار الشام در بخش صحرایی حرکت کرد و همزمان با انفجار موتورسیکلت، خودش را منفجر کرد که در پی آن دهها نفر کشته و زخمی شدند.»

تصاویری که در شبکه های اجتماعی منتشر شده است، نشان دهنده اجساد خونین و یک موتورسیکلت سوخته بیرون یک ساختمان کوچک در این روستا است.

همه طرفهای منازعه سوریه ، داعش را دشمن می دانند.

داعش در بیانیه ای که از طریق خبرگزاری «اعماق» وابسته به خود در اینترنت منتشر کرد مسئولیت این حمله را برعهده گرفت.

ادلب یکی از پایگاه های معارضان مسلح است ولی برخی از گروه های معارض مسلح امسال در بین خود درگیر شده اند از جمله درگیری هایی که گروه های متحد احرار الشام را در برابر گروه هایی قرار داد که به ائتلاف «هیئت تحریر الشام» وابسته به القاعده پیوستند.

300/300

کد خبر: 780067

وب گردی

وب گردی