موافقت اسرائیل با اعطای امتیازات اقتصادی به فلسطینی‌ها در آستانه سفر ترامپ

چند ساعت قبل از آغاز سفر دونالد ترامپ به اراضی اشغالی، اسرائیل با دادن برخی امتیازهای اقتصادی به فلسطینی‌ها موافقت کرد.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از شبکه ای‌بی‌سی نیوز آمریکا، کابینه امنیتی رژیم صهیونیستی در آستانه سفر دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا به اراضی اشغالی با تدابیر اقتصادی که ادعا می‌شود برای اعتمادسازی متقابل با طرف فلسطینی است، موافقت کرده است.

به گفته یک مسئول اسرائیلی این تدابیر شامل اجازه دادن به فلسطینی‌ها جهت ساخت و ساز در بخشی از کرانه باختری معروف به منطقه سی که تحت کنترل اسرائیل است، می‌باشد.

کابینه رژیم صهیونیستی با تشکیل کمیته‌ای برای بررسی فنی اماکنی در کرانه باختری که در آنجا شهرک‌ها بدون موافقت رسمی ساخته شده، موافقت کرد.

ترامپ خواهان اتخاذ اقدامات اعتمادسازی میان اسرائیل و فلسطین شده بود. او امروز (دوشنبه) به اراضی اشغالی می‌رسد و فردا (سه‌شنبه) با بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر اسرائیل دیدار خواهد کرد.

ترامپ برای دیدار کوتاهی با محمود عباس، رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین به کرانه باختری می‌رود. وی قبل از آنکه اراضی اشغالی را به مقصد رم ترک کند در قدس سخنرانی خواهد کرد.

به گفته یک منبع دیپلمات اسرائیلی این امتیازها شامل ایجاد دو شهرک صنعتی در "الجلمه" در شمال کرانه باختری و "ترقومیا" در جنوب و باز گذاشتن ۲۴ ساعته گذرگاه "جسر النبی" است که کرانه باختری را به اردن وصل می‌کند.

اسرائیل اعلام کرده که محدودیت ساخت و ساز برای فلسطینی‌ها در مناطق تحت سیطره خود در مجاورت با مناطق فلسطینی را کاهش خواهد داد.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 780070

وب گردی

وب گردی