معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا: انتخابات اخیر برخی از زشت‌ترین واقعیت‌ها را در کشور ما برانگیخته است

معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا اطمینان داد که تفرقه و اختلافات کنونی در آمریکا به خاطر انتخابات ریاست جمهوری به وجود آمده که برخی از زشت‌ترین واقعیت‌های جامعه را برانگیخته اما نوید داد که این وضعیت موقتی خواهد بود.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، جوی بایدن، معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا در سخنرانی در جمع فارغ‌التحصیلان دانشکده کالبی گفت: باید در برابر این ضربه مقاومت کنید تا بتوانید دست مسببان آن را کوتاه کنید؛ افرادی که پس از انتخاباتی روی کارآمده‌اند که غرایز پست و فرومایه جامعه را برانگیختند.

بایدن افزود: زمان آن فرا رسیده که آمریکا به پا خیزد. زمان آن فرا رسیده مجددا حس اتحاد و اراده را به دست آوریم. زمان آن فرا رسیده که ما مجددا متوجه شویم که حقیقتا چه کسانی هستیم.

این سیاستمدار دموکرات که در دو دوره ریاست جمهوری باراک اوباما، رئیس‌جمهور سابق آمریکا خدمت کرده، اعلام کرد که در حال حاضر به امور دولتی هیچگونه ایمان و اعتقادی ندارد.

وی گفت: انتخابات اخیر برخی از زشت‌ترین واقعیت‌ها را در کشور ما برانگیخته است. مباحث متمدنانه و مذاکرات واقعی جای خود را به لفاظی‌های خشن و تحریک سیاه‌ترین احساسات ما داده‌اند.

اما وی تاکید کرد: این سیاست‌های تباه کننده و پوپولیسما علیه دیگران دائمی نخواهد بود. من به شما اطمینان می‌دهم که این وضعیت موقتی و زودگذر است. مردم آمریکا چنین رفتاری را تحمل نخواهند کرد.

بایدن این ۴۰۸ فارغ‌التحصیل از ۳۶ ایالت و ۴۲ کشور مختلف را ترغیب کرد تا دربرابر وسوسه عقب‌نشینی به اندیشه‌های پوچ اتخاذ سبک زندگی راحت طلبانه و احاطه شدن در بین افرادی با دیدگاه‌های مشابه مقاومت کنند.

وی گفت: شما باید در عوض خطر کنید و با دیگران با وقار و متانت رفتار کنید و با آنها هم‌دردی داشته باشید.

بایدن در این سخنرانی خود به هیچ وجه مستقیما به نام دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور جمهوری‌خواه کنونی آمریکا اشاره نکرد اما با گفتن اینکه دربرابر آزار و اذیت و خشونت جنسی به پا خیزید به طور غیرمستقیم به رفتارها و سابقه ترامپ اشاره کرد.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 780080

وب گردی

وب گردی