وزیر خارجه لبنان: از بیانیه پایانی نشست ریاض و محتوای آن متعجب شدیم

جبران باسیل پس از نشست عربی-آمریکایی عربستان، به محض ورود به لبنان اعلام کرد بیروت از بیانیه نشست ریاض و محتوای آن شگفت‌زده است.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از روسیا الیوم، جبران باسیل، وزیر خارجه لبنان اعلام کرد: لبنان از بیانیه صادر شده در ریاض پس از نشست عربی-اسلامی و آمریکایی و محتوای آن شگفت زده شده است.


وی در حساب توییتر خود نوشت: از بیانیه ریاض اطلاعی نداشتیم و صدور این بیانیه و محتوای آن ما را در زمان بازگشت به کشور متعجب کرد.


وی در پیام خود افزود: هنوز به لبنان نرسیده ایم که اعلام می کنم ما بر بیانیه وزارتی خود و بر سیاست دوری از هر گونه مشکل خارجی که لبنان، مردم و وحدت آن را خدشه دار کند، پایبند هستیم.


ریاض، پایتخت عربستان در دو روز گذشته میزبان نشست عربی-اسلامی و آمریکایی با حضور نمایندگان و سران 55 کشور جهان و رأس آن دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا، بود.


بیانیه پایانی این نشست از فراهم آوردن 34 هزار سرباز به عنوان نیروی ذخیره برای حمایت از عملیات ضدتروریستی در عراق و سوریه و تاکید بر اهمیت مشارکت سازنده میان کشورها در مبارزه با تروریسم خبر می دهد.


در این بیانیه سران عربی و آمریکایی مدعی «مداخله ایران» در امور منطقه و تامین مالی تروریست‌ها شدند و بر ضرورت مهار این کشور تاکید کردند. همچنین این طرف‌ها، حزب الله لبنان و جنبش حماس را در کنار داعش و القاعده و جزء گروه های تروریستی قرار داده اند.

303/300

کد خبر: 780093

وب گردی

وب گردی