پیش‌بینی برداشت 59 هزار تن جو از مزارع خراسان‌جنوبی

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال نزدیک به 59هزار تن جو از مزارع جو استان برداشت شود.

به گزارش ایسکا نیوز،هاشم ولی‌پورمطلق گفت: برداشت جو از 15 اردیبهشت ماه تا 30 تیرماه ادامه دارد.

وی با اشاره به آغاز فصل برداشت جو در استان، گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال نزدیک به 59هزار تن جو از مزارع جو استان برداشت شود.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی ادامه داد: میزان تولید جو در سال زراعی گذشته برابر با 53 هزار و 840 تن بوده که در سال زراعی جاری نزدیک به 59 هزار و160 تن افزایش تولید پیش‌بینی می‌شود.

ولی‌پورمطلق افزود: در سال زراعی جاری سطحی بالغ بر 20 هزار و 229 هکتار از اراضی استان به کشت جو اختصاص یافته است.

وی با بیان اینکه تعداد بهره‌برداران فعال در حوزه جو در استان 6000 نفر هستند، اظهارکرد: در راستای خرید قیمت تضمینی جو، جلسات ستاد برداشت به منظور برنامه‌ریزی و هماهنگی‌های لازم با حضور تمام دستگاه‌های ذیربط اعم از سازمان جهاد کشاورزی، شرکت پشتیبانی امور دام استان و سازمان تعاون روستایی برگزار شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی خراسان‌جنوبی ادامه داد: همچنین ناظرین برداشت و کاربران ثبت اطلاعات جوکاران در سامانه مرتبط نیز در سطح تمام شهرستان‌های استان تعیین شده و تمام بهره‌برداران و تولیدکنندگان جو نیز در سطح استان شناسایی و سطح زیر کشت، میزان تولید هریک از آنان برای تحویل جوی تولیدی آنان نیز انجام شده است.

ولی‌پورمطلق خاطرنشان کرد: تعداد مراکز خرید در سطح استان نیز هفت مرکز تعیین شده و زمان خرید از اردیبهشت ماه تا شهریور ماه است.

منتشرکننده:امین محمودی نیا

کد خبر: 780125

وب گردی

وب گردی