اولین نوازنده ایرانی در مقام سولیست با ارکستر فیلارمونیک تهران همکاری می کند

ارکستر فیلارمونیک تهران در جدیدترین سری فعالیت‌های خود با حضور تعدادی از بهترین نوازنده‌ها و رهبری آرش گوران درشب‌های سوم و چهارم خردادماه روی صحنه می‌رود.

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل بنیاد رودکی ، در این کنسرت پدرام فریوسفی سولیست ویلن ارکستر است تا اولین نوازنده ایرانی باشد که در مقام سولیست با ارکستر فیلارمونیک تهران همکاری می کند. از سوی دیگر السیو پیانلى نوازنده ویلنسل ایتالیایی هم در اجرای پیش رو ارکستر را همراهی خواهد کرد.

در این اجرا دو اثر 4 موومانه را به روی صحنه خواهد برد.

«4فصل» با آهنگسازی «آستور پیاتزولا»ی آرژانتینی که از سوی آهنگساز صاحب نام روس «لئونید دسیاتنیکف» بازآفرینی شده اولین اثری است که ارکستر فیلارمونیک تهران در اجرای پیش رو آن را به روی صحنه می برد.

در بخش دوم کنسرت هم «سمفونی برای ارکستر زهی» با آهنگسازی «فکرت امیرف» آهنگساز اهل کشور آذربایجان اجرا خواهد شد. امیرف این اثر را در یادبود نظامی گنجوی نوشته است.

نکته جالب در مورد رپرتوار کنسرت پیش روی ارکستر فیلارمونیک آنکه هر دوی این آثار برای اولین بار است که در ایران اجرا می شوند. از سوی دیگر بعید به نظر می رسد این آثار بیش از 10 بار در جهان اجرا شده باشند. این نکته بر جذابیت برنامه ارکستر فیلارمونیک تهران در اجرای پیش رو می افزاید. علاقه مندان به موسیقی فولکلور به دلیل وجود تم های آذربایجانی می توانند ارتباط خوبی با این کار برقرار کنند. این اثر همانقدر رازآلود است که آثار نظامی همچون مخزن الاسرار از این عنصر بهره می برند.

ارکستر فیلارمونیک تهران 3 خرداد ماه ساعت 21 در تالار رودکی به روی صحنه می رود و 4 خردادماه هم ساعت 21.30 در تالار وحدت میزبان مخاطبان خود خواهد بود.

علاقه مندان جهت تهیه بلیت می توانند به سایت ایران کنسرت مراجعه نمایند .

دریافت : پریسا مستقل / انتشار : سلیمی

503500

کد خبر: 780195

وب گردی

وب گردی