میدان رازی چهره جدیدی به خود می گیرد

میدان رازی که سمبل دانش ایرانی-  اسلامی در شهر تهران است؛ با انجام اصلاحاتی متناسب با معماری ایرانی ـ اسلامی و برگرفته از سازه های آبی باغ های ایرانی؛ از سوی شهرداری منطقه 11 و سازمان زیبا سازی شهر تهران شکل جدیدی به خود می گیرد.

به گزارش ایسکانیوز نصراله آبادیان شهردار منطقه 11 ضمن اعلام این خبر در ارتباط با اهمیت این میدان گفت: میدان رازی تهران به عنوان یکی از میادین مهم شهر تهران و سمبل دانش ایرانی ـ اسلامی در امتداد خیابان کارگر قرار گرفته است که وجود تک مجسمه اصلی برنزی دانشمند شهیر ایرانی ( ابوبکر محمد بن زکریای رازی ) و چهار مجسمه فرعی برنزی ( نماد مردمانی از چهار قاره اصلی جهان ) در هسته مرکزی میدان، اهمیت این میدان را دو چندان می کند.

آبادیان همچنین افزود: نظر به فرسودگی سازه های پیرامونی مجسمه ها و سازه های آبی اطراف مجسمه ها، عمق و حجم بالای آب مستقر در میدان و تخریب لایه های آب بند میدان، عدم تناسب میزان آب و پرتابه های آبی با حوزه اصلی میدان و شرایط نا مناسب نورپردازی میدان، شهرداری منطقه 11 با همکاری سازمان زیباسازی شهر تهران اقدام به بازپیرایی هسته مرکزی کرده است.

بازپیرایی هسته مرکزی ، نور پردازی ، اصلاح هندسی ، اصلاح سازه های آبی و فضای سبز

شهردار منطقه 11 همچنین در ارتباط با تغییرات پیش بینی شده برای بازپیرایی میدان رازی گفت: در طرح جدید اصلاح هندسی میدان، تناسب حجم آب و سازه های آبی میدان و فضای سبز در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته آبادیان در این طرح تلاش شده است تا نوع سازه های آبی متناسب با معماری ایرانی ـ اسلامی و برگرفته از سازه های آبی باغ های ایرانی باشد. از سوی دیگر تلاش شده که در طرح نورپردازی جدید، شرایط نوری هسته مرکزی و جداره میدان و هم مجسمه های میدان بهبود یافته و جلوه بیشتری پیدا کنند.

شهردار منطقه 11 همچنین در پایان گفت: برای اجرای این طرح، تمام سازه های عمرانی و آبی هسته مرکزی میدان به جز مجسمه ها و پایه اصلی به طور کامل جمع آوری خواهد شد و بازپیرایی میدان با ترکیب سازه های آبی، فضای سبز و نورپردازی، معماری جدیدتر و متناسب تر با نام میدان هماهنگ می شوند.

منتشر کننده : زهره حاجیان

700700

کد خبر: 780205

وب گردی

وب گردی