ایجاد 15 گروه تحقیقاتی نانو در دانشگاه آزاد اسلامی/ ارتقا مرکز تحقیقات نانو واحد تهران جنوب به برج نانو در پایتخت

معاون پژوهش و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در نظر داریم در سال جاری 15 گروه تحقیقاتی را با عنوان (research group) در دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی کنیم که محصول یا محصولاتی را که مورد نیاز جامعه است را تحت بررسی و تولید قرار دهند

به گزارش ایسکانیوز، مرتضی موسی خانی معاون علمی و پژوهشی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم افتتاح مرکز تحقیقات نانو واحد تهران جنوب با اشاره به این نکته که بحث نانو موضوعی است که به شدت مورد نیاز کشور است اظهار کرد: با توجه به عملکرد خوب این مرکز در طول چند سال گذشته امیدواریم این توسعه روز به روز افزایش یابد و روزی شاهد ارتقا این مجموعه به شکل برجی با عنوان برج نانو در پایتخت باشیم. بعلاوه دانشگاه آزاد اسلامی توانسته است از حمایت های مجلس و به ویژه حمایت دکتر منادی سفیدان در راستای توسعه بحث ها و فعالیت های پژوهشی استفاده کند.

وی ادامه داد: این مرکز ظرفیت های بسیار بالایی را در جهت ورود محصولاتش به بازار دارد و بهتر است تخصصی ترین منابع و محصولات در این مرکز صورت گیرد.بعلاوه در نظر داریم در سال جاری 15 گروه تحقیقاتی را با عنوان (research group) در دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی کنیم که محصول یا محصولاتی را که مورد نیاز جامعه است را تحت بررسی و تولید قرار دهند.

وی ادامه داد: در سی و پنجمین سالگرد تاسیس دانشگاه آزاد اسلامی افتتاح این مرکز را به فال نیک گرفته و امیدواریم با توجه به پتانسیل بالای این دانشگاه،مرکز تحقیقات واحد تهران جنوب در آینده ای نه چندان دور یکی از بزرگترین گروه ها و قطب های نانو در کشور شود.

موسی خانی عنوان کرد: خوشبختانه با تصویب هیات موسس و ریاست دانشگاه هزار میلیارد بودجه تحقیقاتی برای پروژه های دانشگاهی در نظر گرفته شده است که این مبلغ حدود 17 درصد بودجه کل دانشگاه است. بنابراین بهتر است در دوره جدید به سراغ محصولات جدید و مورد نیاز جامعه برویم و از کار کردن بر روی محصولاتی که بازار به آنها نیازی ندارد بپرهیزیم.

وی یادآور شد: البته یکسری از محصولات در دنیا تولید می شود که بهتر است پس از بومی سازی و بالابردن مزیت های موجود بر روی جنبه رقابتیشان کار شود. البته در این میان توجه دولت به امر پژوهش بسیار کار ساز بوده و باید این موضوع را غنیمت بدانیم.

وی با اشاره به احداث پارک علم و فناوری در تهران افزود: نگاه ما تجاری سازی است و در نظر داریم با توسعه پارک های علم و فناوری به تحقق هرچه سریعتر این موضوع کمک کنیم. در واقع عملکرد این پارک ها باید به نحوی باشد که برای جامعه محصولاتی را تولید کنند که مورد نیاز است و ما هم آمادگی کامل خود را برای حمایت از این شرکت ها اعلام می کنیم.

200/202

خبرنگار: ناهید سمیعی/انتشار:آخوندی

کد خبر: 780222

وب گردی

وب گردی