تاثیر مخرب حس تنهایی بر کیفیت خواب جوانان

نتایج یک بررسی جدید آشکار ساخت که تنها بودن در افراد جوان می‌تواند بر کیفیت خواب آنان تاثیر بگذارد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از ایسنا، نگرانی‌های اقتصادی، استرس و مصرف زیاد قهوه از جمله فاکتورهایی هستند که می‌توانند موجب خواب نامناسب در شب شوند. همچنین مطالعات حاکیست برای افراد جوان احساس تنهایی هم می‌تواند این تاثیرگذاری را داشته باشد.

متخصصان کالج سلطنتی لندن دریافتند افراد جوانی که احساس تنهایی می‌کنند بیشتر احتمال دارد از خستگی روزانه، عدم تمرکز و نامناسب بودن کیفیت خواب رنج ببرند.

احساس تنهایی از جمله مشکلات شایع در میان مردم آمریکاست. طبق مطالعه انجام شده روی بیش از ۲۰۰۰ نفر از مردم این کشور مشخص شد ۷۲ درصد آنان احساس تنهایی داشته‌اند و همچنین تقریبا یک سوم آنان حداقل یک بار در هفته این احساس را تجربه می‌کنند.

اگرچه اغلب تصور می‌شود که احساس تنهایی در افراد بزرگسال مسن مشاهده می‌شود اما مطالعات اخیر حاکیست این تصور همیشه صحیح نیست. بررسی موسسه سلامت روان در سال ۲۰۱۰ نشان می‌دهد احساس تنهایی در میان افراد ۱۸ تا ۳۴ ساله بیش از افراد ۵۵ سال به بالا شایع است.

هر چند طبق بررسی جدید اطلاعات محدودی در مورد چگونگی تاثیرگذاری احساس تنهایی بر سلامت جوانان بخصوص تاثیر آن بر کیفیت خواب وجود دارد.

در این بررسی اطلاعات ۲۲۳۲ جوان ۱۸ تا ۱۹ ساله مورد ارزیابی قرار گرفت. همچنین کارشناسان انگلیسی پرسش‌هایی برای سنجش میزان احساس تنهایی این افراد مطرح کردند. علاوه بر این، اطلاعاتی در مورد کیفیت خواب این جوانان طی ماه گذشته جمع آوری شد.

به گزارش مدیکال نیوزتودی، به گفته متخصصان حدود ۲۵ تا ۳۰ درصد شرکت‌کنندگان گاهی اوقات احساس تنهایی داشته‌اند و ۱۰ درصد از شرکت‌کنندگانی که احساس تنهایی می‌کنند بیشتر احتمال دارد از خواب باکیفیت محروم باشند.

دریافت کننده:نیوشا یعقوبی/انتشار:زهره حاجیان

700/701

کد خبر: 780229

وب گردی

وب گردی