اولین جلسه شورای نظارت و هماهنگی سما استان خوزستان با حضور مسئولین سازمانی و استانی

اولین جلسه شورای نظارت و هماهنگی سما استان خوزستان به میزبانی سما اهواز و با حضور سید ضیا فاطمی مشاور ریاست، حمید مومنی خواه مدیر کل عمرانی، محمدرضا باوند پور مدیر کل امور اداری سازمان سما، جمشید کمایی معاونت آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان، شهرام لک رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان، مهرداد افشون دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان و سایر اعضای شورا به میزبانی سما واحد اهواز برگزار شد.

به گزارش ایسکانیوز،در این جلسه که با هدف تصمیم گیری در خصوص موارد کلان استانی تشکیل شد، ابتدا مهرداد افشون دبیر شورای نظارت و هماهنگی سما استان خوزستان ضمن خوشامدگویی به حاضرین و اشاره به اینکه این جلسه اولین جلسه شورا در سال 96 می باشد ابراز امیدواری کرد که مصوبات جلسه که در راستای تحقق شعار سال یعنی اقتصاد مقاومتی ، تولید و اشتغال بنا نهاده شده بتواند سبب ارتقا سطح مراکز سما استان شود.
وی در ادامه با اشاره به حضور حماسی مردم در انتخابات روز 29 اردیبهشت، آن را برگ زرین دیگری در کارنامه جمهوری اسلامی و ملت ایران خواند.
افشون با اشاره به اهداف و سیاست های سازمان سما افزود:«سما خوزستان مبنای کار خود را بر پایه اقتصاد مقاومتی بنا نهاده و درصدد است معضل کاهش دانشجو را با مواردی از جمله توسعه کمی و کیفی مدارس، آموزش حرفه و مهارت در مدارس، الگو برداری از نظام آموزشی مدارس موفق در سطح کشور و دنیا که سبب ایجاد اشتغال و کارآفرینی شده پوشش دهد، که در این خصوص مبحث کارآفرینی در سطح استان با تشکیل شورای کاربنیان در حال پیگیری است و برنامه هایی مانند راه اندازی مراکز کشت گلخانه ای، تاسیس کارگاه های معاینه فنی و مکانیک خودرو ، ایجاد کارگاه های دوخت،فعالیت های نانو و ربوکاب و تأسیس مدارس کسب و کار در اولویت های کاری این شورا قرار داده شده است.»
معاون دانشگاه و رئیس مرکز آموزشی و فرهنگی سما اهواز در پایان سخنان خود با اشاره به سخنان دکتر زرهانی در خصوص اینکه هر سمایی باید یک روابط عمومی باشد به اهمیت تبلیغات و برندسازی اشاره نمود و از ابراز رضایت مسئولان سما در خصوص فعالیت های تبلیغاتی و برند سازی سما خوزستان و اهواز ابراز خشنودی کرد.
پس از وی شهرام لک رئیس دانشگاه آزاد اسلامی استان خوزستان ضمن تشکر از حضور مسئولان سازمان سما دغدغه های موجود در سما استان را به واسطه حضور مجموعه مدیریتی منظم و منسجم کم دانست و از این موضوع ابراز خوشنودی نمود و خواستار استفاده از زمان تعطیلی مدارس و آموزشکده ها جهت بازسازی و فراهم آوردن امکانات فیزیکی و رفاهی برای دانش آموزان و دانشجویان شد و محیط فیزیکی مناسب را در ایجاد روحیه و نشاط فکری بسیار مؤثر دانست که از مطالبات خانواده ها برای فرزنداشان
می باشد.

وی در ادامه با اشاره به نتایج کارگروه نظارت و ارزیابی دانشگاه خواستار انجام مواردی از قبیل افزایش اعضای هیات علمی، حرکت به سوی الکترونیکی کردن بیشتر امور، افزایش کارایی کارکنان، توسعه مدارس در سطح استان و اهواز شد.
پس از ایشان نیز سید ضیا فاطمی مشاور ریاست سازمان سما ضمن تشکر از حضور میلیونی مردم در پای صندوق های رأی از مجموعه دانشگاه آزاد اسلامی و سما استان خوزستان به عنوان یکی از مجموعه های منظم و قانونمند کشور نام برد که در طی سال های گذشته پیشرفت به سزایی داشته و با توجه به شواهد موجود این مورد در حال افزایش نیز می باشد.
وی در ادامه موضوع کاهش دانشجو را یکی از چالش های آموزشکده های سما در سطح کشور دانست ولی این مسأله را به واسطه وجود مدارس در سما نامشهود و نامحسوس دانست چرا که با توسعه مدارس می توان این چالش را با موفقیت به پایان رساند.
فاطمی در ادامه به مواردی از جمله برنامه ریزی جهت کاهش هزینه ها، افزایش درآمدهای غیرشهریه ای، توسعه کمی و کیفی مدارس، انعقاد تفاهم نامه با ادارات آموزش و پرورش و استفاده از مدارس بلااستفاده و اداره آنها اشاره کرد و خواستار اجرای این موارد در دستور کار جلسات شورای نظارت و هماهنگی سما استان خوزستان شد چرا که موارد مطرح شده در شورای این استان در بعضی موارد در سازمان موثر بوده و این شورا را از این حیث یکی از بهترین شوراهای استانی دانست.

محمدرضا باوندپور مدیرکل امور اداری سازمان سما نیز با اشاره به اینکه دکتر افشون یکی از دبیران نمونه کشوری است از زحمات مجموعه سما استان خوزستان در زمینه شورای اداری و مالی سازمان تشکر کرد و با توجه به بازدیدهای صورت گرفته درطی روزهای گذشته از ساختمان ها، مساله افزایش بهره وری نیروی انسانی را مهم دانست.
حمید مومنی خواه مدیرکل عمران سازمان سما نیز با اشاره به اینکه در خصوص توسعه می بایست در زمینه های کیفیت، ایمنی، کارایی، حفظ امنیت، آرامش، حس تعلق صورت بگیرد، حرکت در جهت استانداردسازی ساختمان ها و زیباسازی آنها را از الزامات توسعه هر مجموعه دانست.
جمشید کمایی معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نیز با اشاره به اینکه مبحث جدید مطرح شده در نظام آموزشی دنیا، تضمین کیفیت آموزشی می باشد، این کار را سبب دوام مدارس دانست، چرا که این کار در واقع یک نوع اعتماد سازی و برندسازی می باشد.
وی در ادامه حمایت خود را در خصوص توسعه هنرستان فنی و حرفه ای و کاردانش در سطح استان اعلام کرد و این کار را در کنار تاًسیس مدارس تخصص و مدارس ورزشی از نیازهای استان خوزستان دانست.
در ادامه دستور کار جلسه مطرح و در خصوص بندهای مربوط افراد صاحب نظر به ارائه راهکارهای خود پرداختند و تصمیماتی اتخاذ گردید.
منتشرکننده:امین محمودی نیا
کد خبر: 780232

وب گردی

وب گردی