تالار وحدت میزبان  رهبر فرانسوی در کنسرت گروه  «کر آوازی تهران»

کنسرت گروه «کر آوازی تهران» به سرپرستی میلاد عمرانلو، روزهای ۲۱ و ۲۲ تیرماه در تالار وحدت تهران با همکاری سفارت فرانسه و انجمن موسیقی ایران، با یک رهبر فرانسوی روی صحنه خواهد رفت

به گزارش ایسکانیوز به نقل از روابط عمومی انجمن موسیقی ایران، پروفسور «آنری پومپیدو»، رهبر فرانسوی مهمان در این اجرا است که استاد کنسرواتوار پاریس در رشته رهبری کر و موزیکولوژی است. گروه کر آوازی تهران قصد دارد در این کنسرت که به روز ملی فرانسه نزدیک است (۲۳ تیر) چند قطعه به زبان فرانسوی اجرا کند و علاوه بر آن چند قطعه از آثار آهنگسازان ایرانی نیز خوانده می‌شود.

این گروه که هر کدام از اعضای آن تنها با صدای خود نقش یک ساز را در ارکستر ایفا می‌کنند، در این سال‌ها توانسته در جشنواره‌های جهانی کر مدال‌های مختلفی را کسب کند و اجراهای متعددی در داخل و خارج از کشور داشته باشد. این گروه شامل ۱۶ خواننده در چهار بخش صدایی سوپرانو، آلتو، تنور و باس است که فعالیت خود را زمستان سال ۸۴ آغاز کرد و سال گذشته موفق به کسب سه مدال نقره در نهمین فستیوال جهانی گروه‌های کُر در شهر سوچی روسیه شد و اواخر سال ۸۵ سبک جدید خود را با الهام گرفتن از گروه‌های اروپایی در پیش گرفت.

دریافت : پریسا مستقل / انتشار : سلیمی

503500

کد خبر: 780244

وب گردی

وب گردی