حماسه 6 تایی‌های ووشو در باکو

تیم ملی ووشوی ایران که با 6 سانداکار راهی بازی های کشورهای اسلامی شده بود با کسب 6 مدال طلا و موفقیتی صد در صدی به کار خود پایان داد.

به گزارش ایسکانیوز و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو؛ امروز (دوشنبه) در آخرین روز رقابت های ووشوی چهارمین دوره بازی های همبستگی کشورهای اسلامی در جمهوری آذربایجان، مبارزات فینال اوزان مختلف (هفت وزن) برگزارشد.
در وزن منهای 52 کیلوگرم، «معین حاجی زاده» که در دور نخست با قرعه استراحت روبرو شده بود و سپس با عبور از سد «علی زید» یمنی به فینال رسید، برای کسب مدال طلا با «سادیک پهلوان» از ترکیه روبرو شد.
حاجی زاده در این مبارزه برتری فنی خود را به رخ حریف کشید تا با پیروزی در دو راند متوالی به نشان طلا دست یابد.
در وزن منهای 56 کیلوگرم، «مهدی محمدی» که در مرحله یک چهارم نهایی «محمد دومبیا» از ساحل عاج را شکست داده بود در نیمه نهایی «آگامی رادوف» از ترکمنستان را هم شکست داد و فینایست شد.
سانداکار جوان ایران برای کسب مدال طلا با «الچین امین اوف» از کشور میزبان که در حضور «الهام علی اف» رئیس جمهور کشورش مبارزه می کرد، قرار گرفت و با ارائه نمایشی تحسین برانگیز به پیروزی رسید و دومین طلایی ووشوی ایران شد.
در وزن منهای 60 کیلوگرم، «عرفان آهنگریان» که در دور نخست «رستم ابراگیموف» از قرقیزستان و در یک چهارم نهایی از سد «زچیل آندانه» از بنین گذشته بود در نیمه نهایی «روسلم پیرعلی اوف» از جمهوری آذربایجان را برد.
وی برای کسب مدال طلای وزن منهای 60 کیلوگرم به مصاف «یاسین محمد» از تونس رفت و با اقتدار پیروز شد و طلا ضرب کرد.
در وزن منهای 65 کیلوگرم، «فرود ظفری» که در ابتدا «طارق هندریک» از اندونزی را با اقتدار شکست داده بود در مرحله نیمه نهایی نیز «عبداله عبید» از پاکستان را از پیش روی برداشت و به فینال رسید.
ظفری که نخستین حضورش در تیم ملی ووشوی ایران را تجربه می کند، برای رسیدن به مدال طلا با «بایرام شامادوف» از جمهوری آذربایجان مبارزه کرد و در نهایت با برتری به کار خود پایان داد و به مدال طلا رسید.
در وزن منهای 70 کیلوگرم، «سعید فاضلی» که پیش از این «دائو کادر» از ساحل عاج ، «علی قیاسی» نفر سوم جهان از اردن و «بکار ساواس» نایب قهرمان جهان از ترکیه را شکست داده بود در فینال با «ووگار کرم اوف» از کشور میزبان رقابت کرد.
فاضلی در مبارزه پایانی نیز با اقتدار ووشوکار میزبان را با شکست بدرقه کرد و پنجمین طلایی تیم ایران لقب گرفت.
در وزن منهای 75 کیلوگرم، «یزدان میرزایی» که در دور نخست مبارزه برابر حریف اهل اندونزی را در پنج ثانیه با ناک اوت به سود خود پایان داده بود در مرحله نیمه نهایی «پرویز عبداله یف» از کشور میزبان را شکست داد.
ملی پوش ایران، در فینال و برای کسب مدال طلا با «آیمان محمد» از مصر رقابت کرد و در پایان مبارزه ای سخت به برتری دست یافت و مدال طلا را بر گردن آویخت.
با این اوصاف تیم 6 نفره ووشوی ایران با 6 طلای «معین حاجی زاده»، «مهدی محمدی»، «عرفان آهنگریان»، «فرود ظفری»، «سعید فاضلی» و «یزدان میرزایی» به کار خود پایان داد تا بهترین عملکرد را در بین تمامی رشته های اعزامی ایران به بازی های کشورهای اسلامی داشته باشد.
«حسین اوجاقی» و «کیوان شیرآقایی» هدایت تیم ملی ووشوی ایران را برعهده داشتند.

کد خبر: 780248

وب گردی

وب گردی