تصویب هزار میلیارد بودجه پژوهشی برای نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی/ کیفیت مقالات در اولویت است

معاون امور مجلس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: خوشبختانه امروز با مدیریت جدید دکتر ولایتی و دکتر نوریان با تصویب هزار میلیارد بودجه پژوهشی برای نخبگان کشور قدم های آغازین ایجاد اشتغال برداشته شده است. بر همین اساس می توان امیدوار بود که مرکز نانو واحد تهران جنوب از مزایای این بودجه بهره مند شود. 

دکتر علیرضا منادی سفیدان معاون پارلمانی دانشگاه آزاد اسلامی در مراسم افتتاح مرکز تحقیقات واحد تهران جنوب با اشاره به پیشرفت چشم گیر دانشگاه های بزرگ جهان در دنیا اظهار کرد: دانشگاه های بزرگ جهان یکی از چرخ دنده های اصلی حرکت اقتصاد کشورشان هستند، همان گونه که دانشگاه بزرگی مانند استنفورد با ایجاد 5میلیون و چهارصد شغل و احداث 40هزار شرکت و تعدادکسیری موسسه غیر انتفاعی توانسته نقش بسزایی را در تولید درآمد ایجاد کند.

وی افزود: اخیرا در انتخابات ریاست جمهوری در کشورمان شاهد بودیم که متاسفانه ایجاد شغل در رقم های بالا برای مردم با توجه به بودجه ناکافی موضوعی دست نیافتنی است.

منادی تاکید کرد: خوشبختانه امروز با مدیریت جدید دکتر ولایتی و دکتر نوریان با تصویب هزار میلیارد بودجه پژوهشی برای نخبگان کشور قدم های آغازین ایجاد اشتغال برداشته شده است. بر همین اساس می توان امیدوار بود که مرکز نانو واحد تهران جنوب از مزایای این بودجه بهره مند شود.

وی عنوان کرد: ما بایدبتوانیم نخبگان را جذب کنیم و از تمام استعدادها در دانشگاه بهره ببریم. باید در نظر بگیریم که امروز بحث نانو، انرژی های نو، اینترنت اشیا و غیره مبحث های جدیدی است که باید در دانشگاه به آن پرداخته شود.

معاون پارمانی دانشگاه آزاد با بیان اینکه در دانشگاه علاوه بر بحث دانش اندوزی مواردی از قبیل جذب نخبگان و فعالیت های پژوهشی از جایگاه ویژه ای برخوردار است ادامه داد: در بحث دانش اندوزی و ارائه مقاله باید به این نکته توجه شود که مقاله ای از لحاظ کیفی مطلوب است که مراجعات بسیاری به آن شود بنابراین تعداد مقالات مهم نبوده و کیفیت باید در اولویت قرار گیرد.

200/202

خبرنگار: ناهید سمیعی/انتشار:آخوندی

کد خبر: 780261

وب گردی

وب گردی