نشست سران سازمان همکاری های اقتصادی دریای سیاه در استانبول ترکیه آغاز شد

نشست سران سازمان همکاری های اقتصادی دریای سیاه با حضور نمایندگان 12 کشور و همچنین کشورهای ناظر روز دوشنبه با سخنرانی رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه در شهر استانبول آغاز شد.

به گزارش ایسکانیوز، نشست سران سازمان همکاری های اقتصادی دریای سیاه به مناسبت بیست و پنجمین سالگرد تشکیل این سازمان از روز گذشته در استانبول آغاز شده و در این اجلاس سران و وزرای امور خارجه ترکیه، آذربایجان، روسیه، آلبانی، اوکراین، یونان، بلغارستان، رومانی، ارمنستان، صربستان، مولداوی و گرجستان حضور دارند.
رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه امروز در آیین آغاز نشست سران این اجلاس بین المللی منطقه ای گفت: تقویت همکاری اعضای سازمان همکاری اقتصادی دریای سیاه و ارتقای سطح رفاه مردم و گسترش روابط ملت ها در حیطه مسئولیت ما قرار دارد.
وی مشکلات کشورهای منطقه دریای سیاه را مشترک دانست و افزود: این سازمان در عین حال نماد همبستگی همسایه ها نیز محسوب می شود.
به گزارش ایرنا، روز گذشته نشست وزرای امور خارجه سازمان همکاری های اقتصادی دریای سیاه برگزار شد.
توسعه زیرساخت راه های زمینی برون مرزی، دریایی و انرژی و گسترش روابط کشورهای عضو و نیز موضوعات مربوط به بخش های انرژی تجدید پذیر، فناوری سبز، توسعه کسب و کارهای بزرگ و متوسط، افزایش ظرفیت ادارات محلی و صادرات کشورهای منطقه در این نشست 2 روزه مورد بررسی و ارزیابی قرار می گیرد.

منبع: ایرنا

305/300

کد خبر: 780300

وب گردی

وب گردی