دانشگاه تهران با کشورهای عضو اکو تفاهمنامه امضا کرد

دانشگاه تهران با هدف حمایت از احیای تمدن و علوم اسلامی با کشورهای عضو اکو تفاهمنامه همکاری امضا کرد.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، علی‌اکبر موسوی موحدی دبیر کل دبیرخانه پیشبرد علم و فناوری در جهان اسلام دانشگاه تهران و محمدمهدی مظاهری رییس موسسه فرهنگی اکو با هدف پاسداشت میراث فرهنگی غنی و مشترک کشورهای عضو،‌ گسترش تعاملات فرهنگی، هنری، رسانه ای، دانشگاهی و پژوهشی میان این کشورها،‌ حمایت از احیای تمدن علوم اسلامی و پیشبرد آن در پهنه جهان اسلام تفاهمنامه همکاری امضاء کردند.

همکاری برای تاسیس اتحادیه دانشگاه‌های کشورهای عضو اکو به منظور ایجاد شبکه‌ای از دانشمندان مسلمان در محدوده اکو، اجرای برنامه‌های مشترک به منظور تکریم و تقدیر از دانشمندان، اندیشمندان و پژوهشگران برجسته کشورهای اکو، توسعه مبادلات دانشجویی، علمی و اعضای هیأت علمی کشورهای اکو با دانشگاه تهران، برگزاری دوره‌های آموزشی کوتاه‌مدت تخصصی و دوره‌های کارآموزی و در نهایت تامین کمک‌های مالی برای دانشجویان کشورهای منطقه اکو شاغل به تحصیل در دانشگاه تهران، از جمله مفاد این تفاهمنامه همکاری است.

موسسه فرهنگی اکو یک نهاد بین‌المللی است و مقر اصلی آن در تهران است. این نهاد از سال ١٩٩٥ با هدف تحکیم قرابت‌های فرهنگی، هنری، پژوهشی، ادبی و ایجاد پیوندهای معنوی و روابط دوستانه میان ملل کشورهای عضو فعالیت خود را آغاز کرده است.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مهرنوش زارعی/انتشار: آخوندی

204/200

کد خبر: 780303

وب گردی

وب گردی