افتتاح و کلنگ زنی 6 خوابگاه در دانشگاه‌های علوم پزشکی از اول امسال

افتتاح و کلنگ‌زنی 6 پروژه ساخت خوابگاه در دانشگاه‌های علوم پزشکی در سال جاری که از سوی مقام معظم رهبری به نام اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال نامگذاری شده، از جمله اقدامات معاونت فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت است.

به گزارش گروه دانشگاه ایسکانیوز، هفته خوابگاه‌های دانشجویی که امسال از ۳۰ اردیبهشت تا ۵ خرداد برنامه‌های متعددی از سوی دانشگاه‌های مختلف علوم پزشکی برگزار می‌شود و شعار آن «خوابگاه استاندارد، نماد مسئولیت و مشارکت» است، همانند سال‌های گذشته طبق روز شمار هفته خوابگاه‌ها نامگذاری شده است که یکی از این روزها به نام خوابگاه سازی- نگرش خیریه امروز و رفاه نسل فردا نامگذاری شده است.

امسال پنج خوابگاه دانشجویی در دانشگاه‌های علوم پزشکی از ابتدای سال جاری تاکنون مورد افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفت و کلنگ احداث یک خوابگاه دخترانه در تربیت حیدریه به زمین زده شد که این اقدامات نوید بخش حرکت سازنده به سمت خوابگاه‌سازی در مجموعه دانشگاه‌های علوم پزشکی است.

افتتاح خوابگاه دخترانه حضرت معصومه(س) اراک

بهره‌برداری از خوابگاه دخترانه حضرت معصومه (س) دانشگاه علوم پزشکی اراک با ظرفیت ۶۱۰ نفر و زیربنای ۸ هزار و ۷۰۰ متر مربع در سه طبقه به صورت غیرسوئیتی در تاریخ ۹ اردیبهشت ماه جاری آغازگر توسعه خوابگاه‌ها در سال ۹۶ بود.

این خوابگاه با مشارکت وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی احداث شد و منابع اعظم آن از سوی ستاد وزارتخانه تامین شد که توسط معاون توسعه وزارت بهداشت – دکتر سید علی صدرالسادات- مورد بهره‌برداری قرار گرفت.

این خوابگاه دانشجویی شامل ۱۳۹ اتاق، ۷۵ سرویس بهداشتی، ۵۵ حمام و ۱۰ آشپزخانه است. همچنین این خوابگاه مجهز به سیستم اینترنت بی سیم در کلیه خوابگاه ها و دارای سالن‌های نمازخانه، مشاوره، ورزشی، تلویزیون، مطالعه، غذاخوری و اجتماعات است.

بهره برداری خوابگاه دانشجویی متاهلین دانشگاه علوم پزشکی شیراز با حضور وزیر بهداشت

بهره‌برداری و افتتاح خوابگاه دانشجویی متاهلین دانشگاه علوم پزشکی شیراز در تاریخ ۱۳ اردیبهشت ماه امسال توسط دکتر سید حسن هاشمی وزیر بهداشت از جمله اقدامات دیگر این وزارتخانه در راستای خوابگاه سازی بود.

این خوابگاه دانشجویی با ظرفیت ۸۰ نفر در زیربنای ۳ هزار و ۸۰۰ متر مربع در ۴ طبقه به صورت سوئیتی ساخته شد که تامین اعتبار آن از سوی سفر مقام معظم رهبری به شیراز و بخشی نیز از طریق کمک صورت گرفت.

با بهره برداری از این خوابگاه، ۸۰ واحد خوابگاه متاهلی به ۲۰۰ واحد ظرفیت خوابگاه های متاهلی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، اضافه شد.

۲۰ اردیبهشت؛ افتتاح خوابگاه دانشجویی ۲۲ گولان دانشگاه علوم پزشکی کردستان

خوابگاه ۳۰۰ نفره پسرانه دانشگاه علوم پزشکی کردستان در تاریخ ۲۰ اردیبهشت ماه امسال با حضور وزیر بهداشت افتتاح شد. این خوابگاه سه هزار و ۶۰۰ مترمربع زیربنا دارد و با ۹۰ میلیارد ریال اعتبار ساخته شده است.

خوابگاه پسرانه ۲۲ گولان با ظرفیت ۳۰۰ نفر دانشجو به صورت غیرسوئیتی احداث شده است.این خوابگاه در قالب یک بلوک ۲ طبقه و یک بلوک یک طبقه ساخته شده است که تامین اعتبار آن از سوی وزارت بهداشت و دانشگاه علوم پزشکی کردستان تحقق یافته است.

افتتاح از مجتمع خوابگاهی کوی سلامت دانشگاه علوم پزشکی همدان که برای دانشجویان متاهل ساخته شده است از جمله پروژه‌های وزارت بهداشت در سال جاری بوده است.

این مجتمع خوابگاهی با زیربنای ۲ هزار و ۸۰۰ متر دارای ۳۰ واحد مسکونی است که با ساخت این طرح، مشکل اسکان بخشی از دانشجویان متاهل مرتفع خواهد شد.

مجتمع خوابگاهی کوی سلامت دانشگاه علوم پزشکی همدان در دو بلوک دو طبقه احداث شده است که اعتبار ساخت آن از سوی مجمع خیرین همدان صورت گرفته است که خوشبختانه فاز نخست آن در اردیبهشت ماه امسال افتتاح شد.

کلنگ زنی خوابگاه دخترانه دانشگاه علوم پزشکی تربیت حیدریه

کلنگ زنی خوابگاه دخترانه دانشگاه علوم پزشکی تربیت حیدریه از جمله پروژه هایی بود که در ۱۰ اردیبهشت ماه سال جاری توسط مسئولان به زمین زده شد.

این خوابگاه دخترانه قرار است با ظرفیت ۲۰۰ دانشجو و زیربنای ۴ هزار و ۸۰۰ متر مربع در سه طبقه به صورت غیرسوئیتی ساخته شود.

اعتبار ساخت این خوابگاه دانشجویی دخترانه توسط بنیاد ۱۵ خرداد تامین خواهد شد و امید است با ساخت این طرح عمرانی در تربت حیدریه، بتوان در راستای مسیر آبادانی وعمران حرکت کرد.

در سال ۹۴ هشت خوابگاه دانشجویی با ظرفیت مجموع ۲ هزار و ۸۰ نفر و مساحت ۳۴ هزار و ۹۲۰ متر مربع در شهرهای مختلف از جمله بیرجند، جیرفت ، زاهدان، شهرکرد، قم، گناباد، لارستان و... افتتاح و مورد بهره برداری قرار گفت. تا سال ۹۴، وزارت بهداشت ۴۵ درصد پوشش خوابگاهی دانشجویان دانشگاه های علوم پزشکی را تامین کرده بود که بر اساس گفته مسئولان امور خوابگاهی ستاد وزارتخانه، طی سه سال آینده تلاش خواهد شد با استفاده از ظرفیت های مختلف ستاد وزارتخانه، خیرین خوابگاه ساز، بنیاد ۱۵ خرداد و... بتوان پوشش صد درصدی را تامین کرد.

اسکان دانشجویان متاهل در ۷۲ خوابگاه دانشگاه‌های علوم پزشکی

در حال حاضر ۷۲ خوابگاه دانشجویی کار اسکان دانشجویان متاهل در مجموعه دانشگاه های علوم پزشکی را بر عهده دارند. از این رقم ۸۰۱ خانوار در ۲۱ خوابگاه دانشجویی مستقر هستند.

به هرحال مسئولان مسئولان ستاد وزارت بهداشت و دانشگاه ها می بایست تلاش کنند تا فرهنگ خوابگاه سازی در میان خیرین نیز بیش از پیش نهادینه شود و در این زمینه باید آگاه سازی عمومی صورت گیرد تا خیرین کشورمان که همواره نظام سلامت را حمایت کرده اند بتوانند در این حوزه نیز نقش آفرینی کنند.

از دیگر فعالیت های صورت گرفته در مجموعه وزارت بهداشت می توان به پیگیری های معاون فرهنگی و دانشجویی وزارت بهداشت و همچنین مسئولان بنیاد ۱۵ خرداد جهت ساخت خوابگاه در مناطق محروم کشور اشاره کرد.

در راستای توسعه فضای فیزیکی خوابگاه ها در دانشگاه های علوم پزشکی کشور، مراحل ساخت ۲۱ خوابگاه استاندارد که تامین کننده کلیه نیازهای روحی، روانی، آموزشی و رفاهی دانشجویان می باشد، آغاز شده و در برخی از دانشگاه‌ها از جمله دانشگاه علوم پزشکی مازندران به مرحله بهره برداری نیز رسیده است و در دانشگاه علوم پزشکی کاشان نیز تا مرحله نازک کاری پیش رفته که همه این اقدامات، روزهای خوبی را برای مجموعه وزارت بهداشت و دانشگاه های علوم پزشکی رقم خواهد زد.

منبع: ایسنا

دریافت کننده: مهرنوش زارعی/انتشار: آخوندی

204/200

کد خبر: 780310

وب گردی

وب گردی