"تاریخ پولی ایران" منتشر شد

کتاب" تاریخ پولی ایران " (از صفویه تا قاجاریه) به قلم رودی مته،  ویلم فلور و کلاوسون با ترجمه جواد عباسی توسط نشر نامک به تازگی منتشر شده است.

به گزارش ایسکانیوز، تاریخ پولی ایران (از صفویه تا قاجاریه) نوشته رودی مته، ویلم فلور و کلاوسون با ترجمه جواد عباسی توسط نشر نامک در قطع وزیری در 382 صفحه و با قیمت 35 هزار تومان توسط نشر نامک راهی بازار نشر شده است.
در نوشته پشت جلد کتاب می خوانیم:

نویسندگان این کتاب شرط خاص پولی در تاریخ نوین ایران را مورد بررسی قرار داده اند که استفاده از پول نقد، نظام سه فلزی شامل طلا، نقره و مس و شرایط متغییر ضراب خانه های کشور را در بر می گیرد. همچنین آنها نقش حکومت در مدیریت پول از راه ضرب سکه و دست کاری آن با کاهش معیار وزنی یا پایین آوردن عیار فلز برای کسب سود را مورد توجه قرار داده اند.

نویسندگان به ایران به عنوان بخشی از یک ساختار اقتصادی بزرگ، منطقه ای و حتی جهانی می نگرند. ایران که با کمبود مزمن پول و فقدان معادن طلا و نقره روبرو بود. تا زمان کشف نفت تقریباً به طور کامل برای جریان فلز قیمتی خود به دنیای بیرونی وابسته بود. آنها اثر متقابل میان پول داخلی و حرکت بین المللی شمش بین اروپا و هندوستان را با توجه به وِیژه بر کوشش دولت برای جلوگیری این حرکت از راه اعمال محدودیت یا مالیات گیری دنبال می کنند، کتاب به عنوان نخستین مطالعه در تاریخ پولی ایران متنی لازم برای پژوهشگران تاریخ ایران و تاریخ اقتصادی است.

خبرنگار: بخشی پور/ انتشار سلیمی

502500

کد خبر: 780317

وب گردی

وب گردی