رشد منفی  شاخص کل در معاملات امروز بورس/چشم حامیان روحانی به حمایت دولت از بورس است

   حافظ عزیزی نقش - کارگزاری اردیبهشت ایرانیان

گزارش روزانه

اثربخشی انتخاب مجدد آقای روحانی در دوره دوازدهم ریاست جمهوری بیش از 2 روز نبود و بر خلاف انتظارات، شاهد ادامه رشد و رونق بازار و رویکرد مثبت فعالان بازار در این بخش از فعالیتهای اقتصادی نبودیم. البته با توجه به اینکه هنوز گشایش محسوسی در صحنه اقتصادی کشور و فضای کسب و کار رخ نداده است، وقوع چنین اتفاقی دور از انتظار نبود.

این در حالیست که تهدیدات جدیدی همچون تبانی و نزدیک شدن امریکا به عربستان و سایر دولت های عرب مرتجع منطقه، میتواند مخاطرات و عواقب زیانباری برای ایران اسلامی در آینده بوجود آورد. جای آن دارد که تیم دیپلماسی ایران هوشیارتر از قبل عمل نماید و مانع از تشکیل جبهه واحدی علیه ایران در منطقه مهم خاورمیانه شود.

و اما کارنامه بورس تهران در پایان معاملات امروز بدین شرح بود:

شاخص کل بورس 81124 (69-) واحد،

ارزش معاملات بورس 2506 میلیارد ریال،

ارزش معاملات فرابورس 3082 میلیارد ریال،

بیشترین تاثیر مثبت در شاخص: حکشتی، جم، همراه

بیشترین تاثیر منفی در شاخص: شبندر، خودرو، کگل

بیشترین ارزش معاملات بورس(میلیارد ریال): تاپیکو2(801)، وبیمه(135)، بترانس2(115)، مشهد(100)

توقف سهم: فباهنر،دابور،پسهند، غدشت،خکار، کهرام،قمرو، خراسان

بازگشائی سهم: داسوه، وتوس،غمارگح، مفاخر

ارز آزاد (تومان): دلار آمریکا(3736)، یورو(4216)، درهم امارات(1035)

سکه طلا(تومان): تمام(1.211.000)، نیم(655.000)، ربع(371.000)

پیش بینی بازار سه شنبه 2 خرداد 96

رشد و رونق بورس تهران و سطح عمومی قیمتها و شاخصها بیش از دو روز ادامه نداشت و انتظارات خیل عظیم سرمایه گذاران و سهامداران در بورس به باد رفت. چرا که اکثر فعالان بازار انتظار داشتند با انتخاب مجدد و روی کار آمدن آقای روحانی برای دوره دوازدهم دولت، شاهد حمایت دولت و مسئولان از بورس و افزایش رونق در این بخش از فعالیتهای اقتصادی باشیم. ولی عملا چنین اتفاقی در این چند روزه نیفتاده و اینک چشم همه طرفداران و حامیان آقای روحانی به سیاستهای جدید اقتصادی و دامنه حمایت دولت از بورس دوخته شده است. و اما اوضاع سیاسی منطقه ای چندان به نفع ایران نیست و کشورهایی چون امریکا و عربستان و شیوخ عرب منطقه، سعی در افزایش فشار به ایران و مجبور ساختن ما به تغییر مواضع و سیاستهایمان دارند. امری که درایت و هوشیاری و اتخاذ سیاستهای جدید دولتمردان را می طلبد تا بتوان در آینده نزدیک و دور، منافع ایران در منطقه حفظ شود.

کد خبر: 780351

وب گردی

وب گردی