در ادامه آهنگسازی بر شعر کلاسیک، پیمان سلطانی رودکی خوانی را منتشر می کند

پیمان سلطانی گفت: هشت الی ده شاعر را انتخاب کردم و روی آنها فعالیت می کنم و نمی دانم هم که تا انتها ادامه بدهم یا نه چون نمی خواهم تبدیل به یک کلیشه شود.

پیمان سلطانی رهبر ارکستر و آهنگ ساز در گفت و گو با ایسکانیوز درخصوص خواسته های هنرمندان در حوزه موسیقی در دولت جدید گفت : من از هیچ دولتی هیچ خواسته ای هیچ وقت نداشتم و نخواهم داشت و چون هیچ خواسته ای هیچ وقت برآورده نمی شود طبیعتا نه خواسته ای دارم و نه آنها خواسته های ما را انجام می دهند.

وی درخصوص کارهای در حال انجام خود گفت : بعد از خیام خوانی یک مجموعه سرود های ملی و میهنی شماره دو، منتشر خواهد شد و بعد از آن اثر معروف سمفونیک به نام ایرانه خانم.

این نوازنده در توضیح آثار خود افزود : من ابتدا که این کار را شروع کردم، قصد داشتم روی شاعران بی دیوان کار کنم شاعرانی که کمتر مورد توجه قرار گرفته اند ولی در ادبیات کلاسیک و شعر کلاسیک بسیار قلدر هستند اما در واقع به دلیل محدودیت در انتخاب اشعار و نبود کامل نسخه هایی که می توانستم به آثارشان مراجعه کنم در واقع روی آوردم به شاعران کلاسیک مشهور تر و معتقدم که تعداد زیادی نیستند از شعرای تاثیر گذاری که در واقع بنیه شعر کلاسیک ایران را تشکیل داده اند.

وی ادامه داد: شاید ده نفر بیشتر نیستند و این به این معنی نیست که خب ما شاعر زیاد داشتیم، میدانیم که شاعرا بسیار توانمند و قلدرند اما آن بخشی که من می توانستم در موسیقی استفاده کنم و در واقع اعتقادی که دارم شعرای کلاسیک از رودکی شروع می شود در واقع من هشت الی ده شاعر را انتخاب کردم و روی آنها فعالیت می کنم و نمی دانم هم که تا انتها ادامه بدهم یا نه چون نمی خواهم تبدیل به یک کلیشه شود.

وی افزود : البته این سه مجموعه که درآمده هیچ ربطی به یکدیگر ندارد و در واقع هر کدام فضای فکری جدید خود را دارد، یعنی اگر نام خیام و نظامی و سعدی را حذف کنید با سه اثر متفاوت رو به رو خواهید شد و در واقع این نباید شنونده و مخاطب را دچار سردرگمی کند و یا این امکان رو بدهد که من را نقد کند به اینکه یک کار تکراری انجام میدهم، اصلا تکراری نیست فقط در واقع من سراغ ادبیات کلاسیک ایران رفتم.

وی از رودکی خوانی و ابوسعید خوانی به عنوان سوژه های بعدی خود نام برد.

خبرنگار : پریسا مستقل / انتشار : سلیمی

503500

کد خبر: 780353

وب گردی

وب گردی