حزب اپوزیسیون پاکستان از دولت شکایت می‌کند

حزب اپوزیسیون پاکستان قصد دارد تا علیه دولت به خاطر بازداشت فعالان آنلاین ضد دولت تحت قانون مناقشه برانگیز جرایم سایبری شکایت کند.

به گزارش ایسکانیوز، به نقل از خبرگزاری فرانسه، سخنگوی حزب اپوزیسیون "تحریک انصاف" تحت رهبری عمران خان امروز (دوشنبه) اعلام کرد، براساس این قانون 23 تن از فعالان آنلاین این حزب که ضد دولت اسلام آباد مطلب منتشر می‌کردند، بازداشت شدند.

این نخستین باری است که از این قانون جدید برای سرکوب مخالفان دولت استفاده شده است.

دو تن از بازداشتی‌ها به دلیل به اشتراک گذاشتن یک تصویری فکاهی از نواز شریف، نخست وزیر پاکستان در فضای مجازی دستگیر شدند و با قرار وثیقه تحت بازجویی قرار دارند.

سخنگوی این حزب در ادامه گفت:‌ یکی از حامیان حزب از کویته ربوده و با خودروی زرهی به اسلام آباد آورده شد. افراد را می‌ترسانند و ترس و وحشت را گسترش داده‌اند.

علاوه بر فعالان این حزب، یکی از خبرنگاران پاکستانی نیز گفته که تماس‌های تلفنی تهدیدآمیزی را از آژانس تحقیقات فدرال پاکستان دریافت کرده است و برای پاره‌ای از سوالات درباره فعالیت‌هایش در فضای مجازی باید پاسخگو باشد.

پارلمان پاکستان اوت سال گذشته میلادی قانون جرایم در فضای مجازی را تصویب کرد و این اقدام با وجود مخالفت‌های زیاد از سوی فعالان حقوق بشر صورت گرفت.

منبع: ایسنا

303/300

کد خبر: 780358

وب گردی

وب گردی