پیام دکتر ولایتی به اولین همایش سلول های بنیادی دانشگاه آزاد اسلامی

اولین همایش سلول‌های بنیادی و سلول درمانی و پزشکی بازساختی در دانشگاه آزاد اسلامی واحد پزشکی با حضور دکتر سیدعلی ابطحی، معاون علوم پزشکی این دانشگاه و قرائت پیام دکتر علی‌اکبر ولایتی، رئیس هیات موسس و هیات امنای دانشگاه آزاد اسلامی آغاز به کار کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، سید‌علی ابطحی، معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در این همایش با گرامیداشت یاد و خاطره آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در به ثمر رسیدن انقلاب اسلامی و نقش شگفت‌انگیز و تاثیرگذاری که در توسعه آموزش عالی و در نتیجه آن در توسعه فعالیت‌های پژوهشی و رشد اقتصاد دانش‌بنیان داشته‌اند، از تلاش علمی برگزار‌کنندگان این همایش تشکر کرد.

معاون علوم پزشکی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه آماری از آخرین دستاوردهای دانشگاه آزاد اسلامی در حیطه علوم پزشکی ارائه و به ویژگی‌های فردی و شایستگی و توانمندی علمی و تخصصی دکتر علی‌اکبر ولایتی در مقام یکی از مفاخر علمی و چهره‌های معتبر و ماندگار عرصه علوم پزشکی اشاره کرد و پیام ایشان را به مناسبت افتتاحیه این همایش قرائت کرد.

متن پیام دکتر ولایتی به شرح زیر است:

«بسمه تعالی

علوم کاربردی پزشکی که با استفاده از رشته‌های فناوری و زیست فناوری قدم در عرصه میدان پیشگیری، تشخیص و درمان گذاشته، گام‌های بلندی در جهت ارتقاء کیفیت زندگی و سلامت جامعه برداشته است. پزشکی بازساختی به کمک مهندسی بافت و با به کارگیری سلول‌های بنیادی امکان ترمیم و بازسازی اعضای حیاتی را در آینده نزدیک فراهم خواهد ساخت. اهتمام به امر پژوهش در زمینه علوم پایه و به خصوص میان رشته‌های اتصال‌دهنده علوم پایه و پزشکی بالینی مستلزم سرمایه‌گذاری مالی، تربیت نیرو‌های متخصص و نخبه و پایش و تداوم حمایت از این نیروهای علمی و روند ایجاد شده خواهد بود.

برگزاری همایش‌های بین‌المللی فرصت مناسبی برای تبادل دانش و پی‌ریزی همکاری‌ها و برنامه‌های مناسب علمی در جهت نیل به اهداف ذکر شده می‌باشد. امید است که همایش سلول‌های بنیادی، سلول درمانی و پزشکی بازساختی که با شرکت مدعوین برجسته داخلی و خارجی در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار گردیده، نقطه عطفی برای پی‌ریزی همکاری‌ها‌ی بین دانشگاهی و مراکز پژوهشی کشور و پاسخگوی نیاز فعلی پژوهشگران و عرضه‌کننده علوم پیشرفته پزشکی به جهان باشد. از درگاه ایزد منان سلامت و سعادت مسئولان و دست‌اندر‌کاران این همایش را خواستارم.»

همایش سلول‌های بنیادی و سلول درمانی و پزشکی بازساختی با هدف آشنایی حوزه‌های پزشکی با سلول‌های بنیادی، مهندسی بافت و سلول درمانی در پزشکی بازساختی و ایجاد اتصال بین علوم پایه و بالینی با حضور مفاخر و شخصیت‌های برجسته بین‌المللی و داخلی از جمله پرفسور مفرد استاد تمام دانشگاه برکلی امریکا، پرفسور نیرنیا از دوسلدورف آلمان، دکتر کورنو استاد دانشگاه لیورپول و پرفسور سیفعلیان از UCL انگلستان از امروز آغاز شده است و تا فردا 2 خرداد در سالن همایش دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی با مشارکت و همکاری علمی مرکز تحقیقات زیست‌فناوری کاربردی دانشگاه آزاد اسلامی و با همکاری علمی پژوهشگاه رویان، بانک خون بند ناف، پاستور، دانشگاه تهران، دانشگاه امیرکبیر، ستاد سلول‌های بنیادی معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، مرکز تحقیقات بیمارستان بوعلی و وزارت بهداشت برای ۲۴ رشته تخصصی و فوق تخصصی با 8 امتیاز باز‌آموزی از وزارت بهداشت درمان و آموزش پ‍زشکی ادامه دارد.

خبرنگار: مهرنوش زارعی/انتشار: آخوندی

204/200

کد خبر: 780390

وب گردی

وب گردی