پژوهش ها در زمینه سلول های بنیادی نیاز به حمایت های مادی و معنوی دارد

نخستین همایش سلول های بنیادی، سلول درمانی و پزشکی بازساختی دانشگاه آزاد اسلامی واحد علوم پزشکی امروز با حضور دکتر سید علی ابطحی، معاون علوم پزشکی این دانشگاه برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه ایسکانیوز، دکتر مریم اسلامی، رئیس همایش سلول های بنیادی، سلول درمانی و پزشکی بازساختی در این همایش گفت: با افزایش سطح سلامت جوامع و میانگین طول عمر، درمان بیماری‌های مزمن که با تخریب بافت و ارگان‌ها همراه است، از چالش‌های روز دانش پزشکی خواهد بود. دستیابی به دانش نوسازی و تمایز سلول های بنیادی به انواع سلول های بدن و ساخت داربست هایی برای قرار گرفتن این سلول ها در بافت آسیب دیده و ترمیم ارگان مذکور در بخش پزشکی بازساختی مورد توجه و علاقه شدید محققین و دانشمندان جهان، قرار گرفته است.

او افزود: سرمایه گزاری سنگین کشورهای پیشرفته در این حوزه و استفاده از تخصص‌های مختلف دانشمندان در علوم پایه و علوم بالینی (Bed < — > Bench) نشانگر تأثیر بسزای این شاخه در درمان بیماری‌ها در آینده نزدیک دارد.

اسلامی گفت: کشورهای صاحب این فناوری و تخصص، از کشورهای صاحب اقتدار در سطح بین‌الملل خواهند بود. این کنگره درصدد است با نشان دادن تلاش‌های انجام‌شده در این بخش در کشور عزیزمان ایران و نیز ارائه گزارشی از تحقیقات بین‌المللی توسط محققان خارجی، با تأکید بیشتر برجهت دهی تحقیقات دانش آموزان، دانشجویان و استادان فرهیخته کمک کوچکی به ارتقا این مهم در ایران کند.

رئیس همایش سلول های بنیادی ابراز امیدواری کرد، با افزایش حمایت‌های مادی و معنوی در این بخش ایران بتواند جایگاهی شایسته در افق 1404 کسب کند.

در پایان برگزیدگان این همایش تجلیل شدند.

خبرنگار: مهرنوش زارعی/انتشار: آخوندی

204/200

کد خبر: 780406

وب گردی

وب گردی