اداره کل توسعه و فناوری در دانشگاه آزاد اسلامی راه اندازی می شود/ساختارها تفویض اختیار خواهند شد

معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی گفت: بخش ارتباط با صنعت یکی از قطب های اساسی دانشگاه خواهد بود و فعالیت هایی که خود استان ها می توانند انجام دهند را تفویض اختیار خواهیم کرد تا همکاران ما در اداره کل ارتباط با صنعت و اداره کل پژوهش و اداره کل توسعه و فناوری که یکی از ادارات جدید دانشگاه خواهد بود بتوانند وظیفه و ماموریت اصلی خود را که یک تعامل، حمایت و تبیین چارچوب های اساسی برای توسعه پژوهش و فعالیت های تحقیقاتی و توسعه شرکت های دانش بنیان در کشور است را به نحو احسن انجام دهند.

مرتضی موسی خانی معاون پژوهشی و فناوری دانشگاه آزاد اسلامی در گفت و گو با ایسکانیوز با اشاره به اهمیت موضوع نانو تکنولوژی در فعالیت های پژوهشی گفت:با توجه به کاربردهای وسیعی که نانو در بخش های مختلف واحدهای پزشکی و صنعتی در دنیا دارد بحث نانو تکنولوژی یکی از محورهای اصلی تحقیقات است.

وی ادامه داد: خوشبختانه در نظام مقدس جمهوری اسلامی پیشرفت های بسیار خوبی را در این زمینه ها داشته و رتبه های خوبی را کسب کرده ایم به گونه ای که امروز جایگاه ما در فناوری نانو، رتبه چهارم جهان است. به علاوه کارهای مفیدی توسط پژوهشگران انجام شده که با توجه به ظرفیت های خوبی که از حیث پژوهشگران و اساتید داریم امیدواریم که بتوانند کمک های شایسته ای را در این زمینه داشته باشیم و از طرفی بتوانیم به ارتقای جایگاه علمی جمهوری اسلامی ایران کمک کنیم و از سوی دیگر نیز از محل دستاورد این تحقیقات، شرکت های دانش بنیان و محصولاتی که مورد نیاز جامعه است را تولید کنیم.


وی افزود: در دوره مدیریت جدید ساختارها را تفویض اختیار خواهیم کرد تا بتوانم با عدم تمرکز زدایی مراحل اداری انجام کار را کوتاه کنیم.

وی تمرکز جدی حوزه ستادی دانشگاه و تعامل جدی و گسترده با صنایع مهم و استراتژیک را لازمه کشورهای توسعه یافته دانست و خاطرنشان کرد: بخش ارتباط با صنعت یکی از قطب های اساسی دانشگاه خواهد بود و فعالیت هایی که خود استان ها می توانند انجام دهند را تفویض اختیار خواهیم کرد تا همکاران ما در اداره کل ارتباط با صنعت و اداره کل پژوهش و اداره کل توسعه و فناوری که یکی از ادارات جدید دانشگاه خواهد بود بتوانند وظیفه و ماموریت اصلی خود را که یک تعامل، حمایت و تبیین چارچوب های اساسی برای توسعه پژوهش و فعالیت های تحقیقاتی و توسعه شرکت های دانش بنیان در کشور است را به نحو احسن انجام دهند.

موسی خانی عنوان کرد: یکی از محورهای اساسی، بحث توسعه پارک های علم و فناوری است که خوشبختانه وزارت علوم نیز با آن موافقت کرد بنابراین تلاش خواهیم کرد تا پردیس های پارک را در تمام استان ها داشته باشیم تا بتوانیم به ماموریت اصلی پژوهشی خود جامعه عمل بپوشانیم.
200/202

خبرنگار: ناهید سمیعی/انتشار: آخوندى

کد خبر: 780421

وب گردی

وب گردی