باهنردر گفتگو با ایسکانیوز: همه جناح ها، نیروهای کارآمد ودل سوز باید از دولت مستقر حمایت کنند

رییس جبهه پیروان خط امام و رهبری با اشاره به حماسه 29 اردیبهشت و حضور اکثریت مردم در انتخابات در تثبیت حمایت خود از نظام جمهوری اسلامی گفت: همه ما فارغ از مسایل جناحی باید از دولت و رییس جمهور منتخب مردم حمایت کنیم.

محمدرضا باهنر عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در گفتگو با خبرنگار سیاسی ایسکانیوز در پاسخ به این پرسش که نظر شما در خصوص استفاده از پتانسیل اصولگرایان در دولت دوازدهم چیست گفت: این شاید توقع زیادی باشد که بخواهند از این جبهه استفاده کنند،اما توصیه کلی من این است که در همه جناح ها نیروهای کارآمد و دل سوز و علاقمند وجود دارد که همه می توانند در موقعیت های مختلف برای نظام و مردم اثرگذاری خاص خود را داشته باشد.

وی در ادامه افزود: بکارگیری نیروهای مختلف با گرایش های متفاوت می تواند باعث شکل گیری موضوعات و تحلیل های مختلف شود ضمن آنکه تا کنون چنین موضوعی در جناح های سیاسی مشاهده نشده و اگر استفاده از نیروهای توانمند جناح مخالف اعمال و بکارگیری شود این اتفاق به عنوان یک رکورد برای آقای روحانی در تاریخ نظام جمهوری اسلامی به ثبت می رسد.

دبیر کل جامعه اسلامی مهندسین ادامه داد: موضوع استفاده از افراد متخصص با گرایش های سیاسی مختلف امروزه در میان احزاب و سیاسیون به عنوان یک رفتاری غیر متعارف در جریانات سیاسی شکل گرفته است و اگر یک زمانی این تابو توسط آقای روحانی شکسته شود می تواند فعالیت های اجرایی و مدیریتی با جهشی خوب و تدبیری بهتر صورت گیرد چرا که نقد بهترین عامل سازندگی است.

وی در ادامه با تاکید بر اینکه هر دو جریان اصلاح طلبی و اصولگرایی از افرادی متشکل شده است که دلسوز نظام هستند و هیچ یک برخلاف اصول جمهوری اسلامی حرکت نمی کنند گفت: پیشنهاد من این است که آقای روحانی با نشان دادن سعه صدر و به دور از گرایش های سیاسی از نیروهای انقلابی و کارآمد در بدنه اجرایی کشور استفاده کند تا همگی ما شاهد پیشرفت و سرافرازی ایران اسلامی باشیم.

باهنر در خصوص توقعات جبهه اصولگرایی از دولت جدید عنوان کرد: بسیاری از مشکلات در کشور مانند رکود،بیکاری جوانان و معیشت وجود دارد که اتفاق نظر همه جناح ها است که باید این موضوعات با سرعت بیشتری حل و فصل شود ضمن اینکه یکسری از پیشران های اقتصادی ما می تواند سریع تر متحرک شود تا دایره معیشت مردم گسترده تر شود.

وی اظهار کرد: خوشبختانه در سه چهار ماه آخرعمر دولت یازدهم برنامه هایی که مبتنی بر عدالت های اجتماعی بود را فعال کرد و توانست ظرف این چند ماه بخشی از مطالبات اجتماعی قشر فرو دست اقتصادی را سریع تر وروشن تر جواب بدهند.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام در پایان اذعان کرد: کشور ما در بسیاری از موارد در تمامی بخش ها ضعیف عمل کرده است و هم اکنون بسیاری از هنجارها مانند حاشیه نشینی ، طلاق ،مسائل فرهنگی به آسیب های اجتماعی جدی مبدل شده است که همگی ریشه در مسائل اقتصادی دارد.

وی تاکید کرد: دولت جدید با تفکری جدید و مدیریتی جهادی باید این اولویت ها را ابتدا در دستور کار قرار بدهد ضمن آنکه این موضوعات فرا جناحی است و وظیفه همه ماست که در کنار دولت حضور داشته باشیم و کمک کنیم تا این معضل به سرعت ریشه کن شود.

به گفته باهنر همه جناح ها، نیروهای کارآمد ودل سوز باید از دولت مستقر حمایت کند.

خبرنگار:علی درخشان/تایید:سرلک

کد خبر: 780440

وب گردی

وب گردی